Dagens magpass

2015-02-28

Dagens magpass blev riktigt bra, här nedan ser ni övningarna jag gjorde. Skulle ni vilja ha fler sådana här inlägg?
 
Uppvärmning, 10 min crosstrainer
Crunch i TRX 16x3
Plankan 1 min, 30 s x2
Sidoplankan 1 min på båda sidor x2
Sit ups 20x3
Roman chair leg raises 14x3
Russian twist med vikt 30x3
 



Lördagsfika

2015-02-28


Idag började jag dagen med att möta upp Jossan och Johanna för att kolla på en match till en av Jossans kompisar. Vi gick sedan ner till stan för en mysig lunch/ fika. Åt supergoda pannkakor! Nu har jag precis kollat på Antons handbollsmatch och ska snart cykla iväg till gymmet för att träna mage. Passet kommer troligtvis upp här senare i eftermiddag. Önskar er en bra lördag!



Blueberry

2015-02-27

Dagens mellanmål som bestod av vaniljyoghurt, musli, nötter och blåbär.
 
Den här fredagen kunde ha varit bättre då alla mina planer för kvällen blev förstörda. Det var tänkt att jag, Jossan och Johanna skulle ut till Johannas sommarstuga för en övernattning där med mysig middag m.m men det visade sig att det inte var möjligt. Gillar verkligen inte när man sett fram emot något som sedan inte blir av.. Men jag får försöka göra det bästa av denna kväll ändå dock så har jag ingen aning om vad jag ska göra, något tips kanske?
 



Fullspäckad dag

2015-02-26

 Idag har jag haft fullt upp kan man verkligen säga. Dagen började med skola fram tills 4 då jag skyndade iväg  för att möta upp Ebba och Josefine vid café magnifik. Satt sedan där och pratade någon timme innan jag cyklade vidare till gymmet och körde ett rygg/arm pass med lite löpning som avslutning. Nu är jag hemma och har ätit, duschat och pluggat både matte och fysik. Känner att fysiken är riktigt svår och har lite panik inför provet vi har nästa vecka men förhoppningsvis ska det gå bra!



Onsdag

2015-02-25

För att sammanfatta denna dag så började den med matte, därefter svenska seminarium, lunch, fysik och till sist spanska prov. När jag kom hem gick jag på en härlig promenad och lagade sedan middag till la familia. Skönt att har både svenska seminariet och spanska provet avklarat då det blev två mindre saker att plugga till nu återstår ett fysik prov nästa vecka och sedan har jag troligtvis någon vecka utan prov om jag tänker rätt. Nu ska jag se biggest loser som jag tycker är riktigt bra, så kul att se dem utvecklas. Hoppas ni haft en bra onsdag, kram!



Free fallin'

2015-02-22

Fyra porträtt på min fina syster.
-----
Varför är alla porträttbilder jag tagit den senaste tiden tagna nedifrån, är det jag som blivit kortare eller har jag bara fått någon dålig ovana?! Måste i alla fall försöka sluta att fota så för det blir inte riktigt bra. 



Söndagsångest delux

2015-02-22

Har massor av bilder som jag inte visat från denna photoshoot jag och Elin hade för någon vecka sedan så funderar på att fixa ihop ett inlägg med lite bilder från den.
 
Igår spenderade jag min dag hemma hos mina kusiner då min yngsta kusin fyllt ett, var superhärligt att träffa alla då det alltid blir allt för lång tid mellan gångerna. Idag började jag dagen med att åka på jakt efter skidkläder tills jag ska till Åre och efter några timmars letande hittade jag tillslut en jacka och ett par skidglasögon som jag blev nöjd över. Annars har jag hunnit med ett bra pass på gymmet och massor av plugg idag. Har sådan söndagsångest just nu då jag har riktigt mycket i skolan som jag inte ser fram emot att komma tillbaka till nu efter lovet. Nu ska jag ta en frukt och sätta på ett bra avsnitt av någon serie och försöka tänka på annat en den stressiga veckan jag har framför mig. 



Från igår

2015-02-20

En mysig middag med två fina vänner
 
Igår kväll träffade jag Johanna och Jossan vi åt först på Astas där jag tog en pizza för ovanlighetens skull och därefter gick vi hem till Johanna där vi spenderade resten av kvällen.  Idag vakande vi vid 11-12, gillar verkligen inte att sova bort hela dagen sådär men ibland kan det vara skönt. Sen jag kom hen har jag gått en långpromenad med bra musik och nu väntas en mysig middag med mamma och pappa vilket låter som en bra fredagskväll för mig. Kram!



Torsdag

2015-02-19

Idag började jag dagen med att lämna in mitt CV på ett café här i Enköping, får se hur det går men hoppas verkligen att jag får ett jobb vilket skulle behövas. Därefter gick jag till gymmet där ha körde ett arm/rygg pass som avslutades med några kilometer på löpbandet. Annars så har jag pluggat lite idag då jag har spanska prov och svenska seminarium direkt efter lovet och fysikprov veckan därpå. Ikväll ska jag träffa Johanna och Jossan så det kommer bli kul, hoppas ni har en bra torsdag!
 



Älska lov

2015-02-18

Startar denna dag med en lång sovmorgon och senaste numret av Elle, en riktigt mysig morgon helt enkelt! 



Nyttigare äppelmuffins

2015-02-17

Dessa äppelmuffins är ett något nyttigare alternativ till vanliga muffins då de innehåller äpplen, kanel, grovt mjöl och mindre socker. Helt nyttiga är de ändå inte men supergoda ändå, här kommer receptet.
 
 
 
 



Min saknade vän

2015-02-17

 
Idag började jag dagen med att åka till gymmet där jag först körde 40 min på crosstrainern följt av några magövningar. Det är inte ofta som jag tränar direkt på morgonen men det var skönt att få det gjort. På eftermiddagen kom Josefine hit hade inte träffat henne på allt för länge så det var jättekul att få höra vad som hänt sedan sist osv. Vi bakade även relativ nyttiga äppelmuffins som blev riktigt goda! (Recept kommer) Nu väntas middag och sedan en semla, nyttig dag idag men det är ju bara semmeldagen en gång om året..



2015-02-16

2015-02-16




Idag åkte jag till Västerås med pappa och Anton där vi först åt en tidig middag  hos farmor och farfar för att sedan åka skidor en en skidbacke som ligger väldigt nära där dem bor. Jag älskar verkligen att åka skidor och det var kul att få göra det även om det bara var för en kväll. Nu längtar jag extra mycket tills vi åker till Åre i påsk! 



Fyra

2015-02-16

 
Jag har för det mesta riktigt höga krav på mig själv, speciellt vad gäller skolan. Jag ser det t.ex inte som godkänt om jag få lägre än C även fast det är ett riktigt bra betyg. 
 
Jag älskar choklad och speciellt om jag får ett glas mjölk till, finns inget godare än att dricka mjölk och äta choklad. Hehe..
 
Jag har på senaste tiden blivit otroligt tävlingsinriktad vad gäller träning. Älskar att pusha mig själv det lilla sista om jag vet att jag då har chansen att göra en bättre tid eller några extra armhävningar jämför med den som jag tävlar mot. Jag vet att man inte ska tävla och jämföra sig själv mot andra i dessa fall men för mig är det riktigt motiverande.
 
Jag mäter avstånd i låtar, jag vet t.ex hur många låtar jag hinner lyssna på mellan vissa sträckor men när någon frågar mig hur lång tid det tar att gå till ett ställe har jag ingen aning. Det tar t.ex 4 och en halv låt att gå till gymmet.



Gårdagens lunch

2015-02-15

Det här åt jag till lunch igår, bilden ger ingen rättvisa då det var mycket godare än vad det ser ut men här kommer i alla fall receptet.
 
Koka couscous enligt anvisningar och blanda sedan med en klick pesto. Skär tomater, avokado och parmaskinka. Ta fram oliver och ruccolasallad. Lägg sedan upp allt på en tallrik och ringla eventuellt över lite olivolja. Ät och njut!



Lightness

2015-02-14

Fyra härliga bilder jag tog på Elin förra Söndagen, älskar verkligen ljuset som blev i dessa bilder!



Alla ♥ Dag

2015-02-14

 
Glad alla hjärtans dag alla fina! För mig händer det inte mycket speciellt idag men tycker ändå det är en så fin dag. Började dagen med att göra lite ärenden på stan och har nu ätit en supergod lunch, recept och bilder kommer. Nu ska jag snart åka till gymmet för att träna ben, äntligen känner jag mig frisk för att träna igen. Har knappt rört på mig den senaste veckan så det ska verkligen bli super skönt och min motivation är på topp nu. Kram!



Nu är det lov!

2015-02-13


En glad lovselfie och ja ni ser rätt, vi har flytvästar och solglasögon på oss..
 
Skoldagen började med en engelskalektion och sedan en lång håla där vi passade på att förbereda för vår teknikredovisning vi hade på eftermiddagen. Jag Johanna och Vilma pratade om segling eftersom det skulle handla om tekniken i olika sporter och vi hade riktigt kul måste jag säga. Därav flytvästarna eftersom man även skulle "klä ut sig" till sin sport. Längtar riktigt mycket efter sommar nu med allt prat om segling men nu har jag i alla fall en veckas lov att se fram emot. Har lite saker som är halv planerade men förhoppningsvis dyker det upp en del spontanare också. 



Jueves

2015-02-12

 
Igår kände jag inte för att blogga men kan sammanfatta gårdagen som en allmänt dålig dag så fanns inte mycket att blogga om heller. Idag är det torsdag vilket betyder att vi hade "teamprojektet" i skolan. Vi ska börja med ett nytt projekt nu och för min del innebär det produktutveckling så får se hur det blir, får vi göra som vi tänkt så tror jag det blir riktigt bra. Idag slutade vi vid halv tre så gick då hem och har nu pluggat ett litet tag och ska väl fortsätta med det nu. Längtar tills jag blir frisk från min förkylning så jag kan börja träna igen, gjorde ett litet försök till att gymma igår men det gick verkligen inte bra så är bäst att vänta någon dag till. Hoppas ni har en bra torsdag!



Reflection

2015-02-10

Två bilder från helgens fotografering 
 
Idag känns min förkylning lite bättre men stannar ändå hemma från gymmet för att jag vet av tidigare misstag att den kommer bli värre igen om jag börjar träna. Dagen i skolan gick hyfsat snabbt, på idrotten åkte vi skridskor och det var faktiskt rätt så kul. Hade inte åkt på flera år så var lite osäker på hur det skulle gå men det gick helt okej ändå, Fick även sluta lite tidigare idag vilket alltid är skönt och nu väntas lite matteplugg och sedan får jag se vad jag hittar på. 



Interior

2015-02-09

Jag älskar verkligen inredning och kan sitta och kolla på den här typen av bilder på weheartit allt för länge ibland. Skulle mer än gärna göra om i mitt rum och få det lite ljusare och mer stilrent. 
 



Sista veckan innan lov

2015-02-09

Har så mycket bilder från helgens fotande så för en gångs skull var det svårt att välja vilken jag ville visa er
 
Som rubriken säger så är det nu dags att kämpa sista veckan innan ett efterlängtat sportlov. Min förkylning hade knappast blivit bättre tills idag när jag vaknade och åh vad jobbigt det är att vara förkyld. Har varit så trött och seg hela dagen och såklart så blev även dagens träning inställd på grund av detta troligtvis även morgondagens. Jag blir så rastlös av att inte få röra på mig.. Men till något positivt så har vi köpt en ny bil som vi nyss provkört lite, alltid kul med nya saker!



Vitaminer

2015-02-08

Idag vaknade jag upp med halsont så det blev att ställa in dagens skidåkning som var planerad, tråkigt men man måste komma ihåg att lyssna på kroppen också. Så idag dricker jag extra mycket vatten och äta vitaminer för att försöka bli av med förkylningen. Har även en lätt stukad fot från fredagens idrott då jag skulle hoppa ned från den pyramid vi byggt trampade jag såklart snett, haha osmidig som jag är.. Har trots allt tagit mig ut i det fina vädret en kort stund för att fota lite med Elin. Har inte hunnit kolla igenom bilderna än men tror att de blev rätt bra. Nu ska jag plugga lite spanska och sedan fixa naglarna och göra hårinpackning. 



Två fina vänner

2015-02-08

Fem bilder från gårdagens fotografering, är riktigt nöjd med resultaten!
 



2015-02-07

2015-02-07

En bild från arkivet.
Har nyss kommit hem efter att ha fotat med Johanna och Jossan ute i soligt men kyligt vinterväder. Så nu har jag satt mig med en varm kopp choklad vid datorn för att kolla igenom och redigera bilderna. Var riktigt länge sedan jag fotade så här mycket porträttbilder så det var riktigt kul. Resten av denna lördag ska jag fixa med bilderna och troligtvis så ska jag även kolla på min brors handbollsmatch. En bra dag helt enkelt!



Äntligen fredag

2015-02-06

Blivit mycket svartvita bilder på bloggen den senaste tiden men tycker allt blir så mycket bättre i svartvitt så då får det bli så.
 
Dagen började med att vi kom till skolan och fick reda på att vår första lektion var inställd, värt då jag kunde ha sovit en timme längre. Annars så har min fredag rullat på bra och skoldagen gick rätt så snabbt. Efter skolan spenderade jag lite värdefull tid med min syster och nu har jag nyss ätit en mysig middag med familjen. Nu fortsätter fredagsmyset, ha det bra!
 



Två

2015-02-05

 
När jag kom hem idag var det otroligt fint ljus i mitt rum, tror dock inte att det fångades så bra på bild. Ljuset är något jag verkligen saknar under vintern för all tid som det är ljust spenderar man nästan i skolan och jag blir alltid så trött av detta mörker. Nu börjare det dock bli ljusare längre om dagarna och det är något jag verkligen ser fram emot
 



Bra torsdag

2015-02-05

 
När vi kom till skolan idag fick vi reda på att dagens lektioner var inställda och att vi hade eget arbete hela dagen. Eftersom vi knappt hade något att jobba med så fick vi sluta redan vid 10, lyckan! Johanna och Jossan följde då med mig till gymmet för att se ifall de vill börja träna där vilket jag hoppas på. Nu har jag för ett tag sedan ätit en god lunch och resten av dagen har jag inget planerat men det känns så skönt. När hade jag sist så här mycket tid till att göra ingenting en vardag, ska verkligen njuta till fullo av denna lediga eftermiddag! 



Sunlight

2015-02-04

Två bilder tagna för några veckor sedan, skulle verkligen behöva komma ut och fota lite nya bilder. Saknar känslan av att hålla kameran i handen och bara fota vad jag känner för utan att enbart tänka på att det ska bli den perfekta bloggbilden.



Page 35 of 365

2015-02-04

Idag har det varit en rätt så bra dag än så länge. Dagen började med matteprov vilket kändes som det gick bra därefter hade vi svenska, lunch och sedan fysik. Egentligen skulle jag haft spanska som sista lektion men den blev inställd vilket var riktigt skönt eftersom jag då han hem och gå en härlig promenad innan det blev mörkt. Nu ska jag skriva lite på min engelska som ska in på fredag men annars så har jag inge mer plugg för ikväll. Hoppas ni har en bra onsdag!



Inspiration en tisdag

2015-02-03

 
Idag har min dag bestått av skola där vi bland annat hade gymnastik på idrotten vilket är något jag är riktigt dålig på och det enda jag lyckades göra var en kullebytta, haha. Antar att jag är så dålig på gymnastik pågrund av att jag är för rädd för att göra illa mig för att ens våga försöka göra volter feg som jag är.. Efter skolan gymmade jag lite snabbt för att sedan skynda mig hem och fixa middag till mig och min bror då både mamma och pappa var borta på annat. Sen middagen har jag pluggat matte inför morgondagens prov och nu ska jag snart sätta mig och kolla på biggest loser. Tycker det är riktigt bra och älskar att se deras utveckling!



Ny vecka

2015-02-02

Idag gick jag som vanligt till gymmet efter skolan, ett benpass tillsammans med Elin stog på schemat. Passet blev riktigt tungt och kände mig halvt död när vi var klara men hoppas på träningsverk imorgon då det var länge sedan jag fick det på riktigt. Den här veckan känner jag för att satsa riktigt ordentligt på träning och bra kost så det ska bli kul. Förutom träning så har min eftermiddag/kväll bestått av massor av plugg inför onsdagens matteprov, dock så börjar det kännas som jag har koll på det man ska kunna så det är skönt. Nu ska ta det lugnt ett tag och sedan är det dags att sova, hoppas ni har haft en bra start på veckan!



Nytt från förra helgen

2015-02-01

Vit blus från Vero Moda, Svart T-Shirt från Gina Tricot och svart blus från New Yorker
Träningströja från Cubus
 



Första Februari

2015-02-01

 
En månad av 2015 har redan gått och den har gått läskigt snabbt måste jag säga. Den här helgen har jag inte gjort mycket alls dock så hade jag en del planer för igår och idag men allt blev inställt av olika anledningar vilket känns lite tråkigt. Idag ska jag plugga då jag har matteprov nästa vecka och så ska jag till gymmet och träna kondition. Hoppas ni får en bra söndag, kram!

RSS 2.0