Decemberlist

2013-11-30

Göra pepparkakshus, få jullov, fira jul & nyår, mysa massor, luciatåg med skolan, baka lussebullar, handla julklappar, baka massor, kolla på serier snöbollskrig, åka skidor och pulka, klä granen, kolla på luciatåg, slå in julklappar, julpynta, göra julgodis och mycket mer.
 
Åh det här är verkligen en av de bästa månaderna om året.
 



Pepparkaksbak

2013-11-30


Börjar dagen med att baka pepparkakor med familjen och lyssna på julmusik. Älskar att baka pepparkakor för då känner man att jultiden har börjat. Nu ska jag dekorera dem och sen fota lite självporträtt tror jag. Senare ikväll ska jag och Becka åka och kolla på när Ebba spelar hockey.



Summer memories

2013-11-28

Har en sådan bildbrist för tillfället, går aldrig att fota eftersom det alltid är mörkt ute men i helgen ska jag passa på och fota de få ljusa timmar som finns.
 
Hola! idag har jag haft so seminariumet det gick förvånatsvärt riktigt bra känns det som, annars så har vi fortsatt att öva på vår dans och övat inför no provet. När jag kom hem från skolan åkte jag med pappa till Friskis och Svettis och körde ett skivstångs/ intervall pass, riktigt jobbigt. Nu har jag precis pluggat lite spanska eftersom min spanskalärare vill att jag ska kunna "prata spontant" på redovisningen vi har nästa torsdag. Förstår inte hur han tänker att det ska gå till. 



Give me something new

2013-11-27

Now

 



Redo att dö för att känna att jag lever

2013-11-27

 
En grymt bra låt av Daniel Adams Ray
 
Idag har dagen bjudit på spanska redovisning, so plugg och övat inför dans redovisningen som vi skulle ha haft imorgon men sen så blev läraren sjuk så vi får lite mer tid på oss vilket är väldigt bra! Resten av eftermiddagen/ kvällen måste jag plugga inför morgondagens seminarium som handlar om kalla kriget.
 
Jag funderar på att ha en slags julkalender/ adventskalender här på bloggen där jag varje dag lägger ut något visst inlägg i någon kategori men jag har inte tillräckligt med idéer som om ni har någon ide så låt mig veta!



Tio

2013-11-26

En bild i repris eftersom jag verkligen inte hittade någon annan
 
Jag älskar att ha saker att se fram emot och planera inför
Jag låter ofta andra bestämma saker åt mig
Tiden går sjukt snabbt nu, skulle verkligen vilja stanna den i alla fall för ett tag
På den senaste tiden har jag börjar tycka väldigt mycket om att baka även bröd och nyttigare saker än kakor
Jag tycker det verkar kul att få inreda sin egen lägenhet sen när man flyttar hemifrån även fast det kommer dröja många år tills dess
Jag gillar inte att det är så mörkt ute nu för tiden, hinner aldrig med att fota den korta stunden det är ljust
Jag har håller på att spara till ett fast 50mm objektiv med 1.8 i bländare, har nästan råd med det nu!!
Jag älskar alla julljus som börjar dyka upp
Jag har troligtvis lyckas bestämma mig för vad jag vill gå för linje sen
Jag ser fram emot att köpa alla julklappar, det är så kul!
 



Fotosöndag

2013-11-24

Har nyss kommit hem från en fotorunda med Elin, var så sjukt kallt så det gick knappt att fota men kul var det i alla fall. Så fort vi kom hem gjorde vi varm choklad, så gott! Men nu måste jag ta tag i allt plugg jag har, so, no, matte och svenska. Så det är var jag ska göra resten av denna söndag.
 
Om en vecka är det första advent! Längtar otroligt mycket efter julen och att det ska komma snö så att man kan åka skidor, plus att det är så mysigt inne när det snöar utanför.



Waterdrops

2013-11-23

 
Var ute och fotade lite idag, här ser ni resultatet. Det är sådana stunder som denna jag önskar att jag hade ett makro objektiv så man kan komma ännu närmre.



2013-11-23

2013-11-23


Idag gick jag upp tidigt för att vara en lördag, jag gjrode en god frukost och åkte sen ner till friskis och svettis för att träna. Nu kom jag nyss hem från coop med Anton, vi gick och köte oss lite naturgodis. Så gott! Nu ska jag göra hårinpackning, fixa naglarna och sen kolla på serier. Hoppas att ni har en bra lördag!



Daily Inspiration

2013-11-21

Gick in en snabbis på weheartit för lite inspiration, världens bästa sida!! Nu blir det träning och sen ikväll så måste jag plugga historia.
 
 



Onsdag

2013-11-20

 
Bild från i somras
 
Idag i skolan var jag tvungen att springa fram och tillbaks, upp och ner flera tusen gånger känns det som för att fixa massor av saker. Sådana dagar är jobbiga. Både igår och idag har jag varit tvungen att plugga massa hemma, måste säga att jag aldrig varit så trött på skolan som jag är just nu, orkar inte med allt plugg vill ut och resa, fota och bara göra massa roliga saker. Men igår han jag i alla fall med att träna lite med Josefine, vi planerar även att göra det imorgon. Imorgon har vi även dans i skolan i stort sätt hela dagen tror ja, vi ska koreografera en egen dans i grupp och sen visa upp den för resten av klassen och jag är inte bra på att dansa, ni kan ju gissa vad jag känner inför detta projekt.



California Dreaming

2013-11-18

En plats jag väldigt gärna skulle vilja resa till är Kalifornien och gärna bo där några månader. Jobba på Holister, surfa på eftermiddagen och beachparty senare på kvällen. Hur underbart skulle inte det vara?
 
Igår kväll hittade jag min drömfotoresa till USA där man åker runt i bil tillsammans med 15 andra fotointresserade ungdomar och några ledare alltså en roadtrip i USA där man besöker alla kända plattser och fotar i mängder. Nu ska jag spara pengar så kanske jag kan åka om några år.. varför ska allt underbart bra kosta så mycket?



Lunch

2013-11-17


När jag är hemma själv och gör min egen lunch brukar jag ofta göra något lätt men nyttigt. Idag blev det vitlöksbröd med en avokado och en tomat. Supergott! Det enda jag har planerat idag är att plugga lite matte annars så får jag se om det dyker upp något mer eller om jag bara är hemma och tar det lugnt.



Q/A

2013-11-16

Lockar du ditt hår eller är det lockigt av sig självt?
 
Mitt hår är naturligt lockigt vilket jag många gånger önskat att det inte var. Jag vet att många säger att dem vill ha lockigt hår men jag håller inte alls med, det är bara jobbigt.. Jag tror faktiskt inte att jag har visat mitt naturliga hår här på bloggen någon gång.
 
 
 
 



Red

2013-11-16

Saknar den färgglada hösten som är så fin, nu vill jag ha snö eller tillbaks till den och slippa denna tråkiga mörka tiden som aldrig tycks ta slut.
 
Idag åkte vi och hälsade på mormor och morfar, jag hade inte varit där sedan i somras så det var riktigt mysigt! Mina småkusiner var också där så det blev en hel del bus med dem vilket bara är roligt! Annars så har vi ätit massa god mat och pratat om allt mellan himmel och jord. Kom precis hem så nu tar jag det lugnt resten av kvällen, ska kolla på lite serier och läsa bloggar. Hoppas att ni har haft en bra dag!



14 November

2013-11-14

Det är bara 40 dagar kvar till jul nu.. och på stan har dem satt upp alla ljusslingor i träden, finns det något mysigare än julljus?
 
Idag simmade vi i skolan, usch vad jag ogillar det och vi ska dessutom simma en gång till den här terminen men sen så är det klart för ett tag i alla fall. Efter skolan gick jag och Josefine hem till mig och pluggade lite kemi och sen gick vi även och tränade, duktiga som vi är. Imorgon är det äntligen fredag och helg, ska bli så skönt!



Tips för ett friskare hår

2013-11-13

 
Bild tagen innan jag klippte mig
 
Idag var jag och köpte ny hårinpackning eftersom min tog slut för ett bra tag sedan och jag har inte orkat köpa någon ny men nu ska jag bli bättre på att ta hand om mitt hår och få det att växa och bli längre. Så här kommer lite tips, de flesta vet ni säkert redan.
 

Gör hårinpackning en gång i veckan

Ät mycket B vitamin för att håret ska växa snabbare speciellt B5 är bra

Borsta inte håret när det är blött

Avsluta alltid med att skölja håret i kallvatten när du tvättar det för att det ska bli glansigare

Massera hårbotten 2-3 min varje dag för att öka blodcirkulationen och på så sätt växer håret snabbare

Tvätta inte håret varje dag, det räcker med varannan eller var tredje

Undvik att använda plattång, locktång mm

Låt håret självtorka

Ät mycket lax, avokado och olika slags frön t.ex solrosfrön eftersom det stärker håret

 
 

 

 

 




Tisdag

2013-11-12


I dag har det varit en bra dag även fast att det inte kändes som det skulle bli det i morse. I skolan hade vi hemkunskap där vi fick en "hemliglåda" med massor av ingredienser som vi skulle lag något av. Jag hade med Becka och vi lyckades i alla fall få till en huvudrätt, bröd och muffins så jag är nöjd. Enligt de andra lät vi som ett gammalt gift par när vi tjafsade om hur och vad vi skulle göra genom hela uppgiften..
 
Efter skolan gick jag och Josefine och tränade och nu har jag precis kommit hem från frisören. Behövde inte klippa så mycket som tur var. Nu ska jag sätta mig och plugga inför morgondagens två redovisningar i engelska och spanska, önska mig lycka till.
 



Waiting for Christmas

2013-11-11

Åh vad jag börjar längta till julen, finns inget mysigare.
 
Idag har jag suttit ute i bof:en hela dagen, bofen står för bild och form salen. Det är så mycket mysigare där än i resten av skolan och speciellt när bildläraren bjuder på pepparkakor! Jag har i fall fortsatt att sy på min tröja som jag gjorde i Falun, den blev inte riktigt klar så just nu håller jag på med lite smådetaljer. Nu på eftermiddagen/kvällen ska jag förhoppningsvis iväg och träna och sen så måste jag plugga lite.
 



Wanties from Cubus

2013-11-10

 
Tittade runt på lite olika sidor efter fina kläder, vilket händer rätt så ofta men har bestämt mig för att spara mina pengar nu så ska inte köpa något. Men här får ni i alla fall se massor av fina saker jag hittade inne på Cubus hemsida.



Plus och minus

2013-11-10

 
+ Julen närmar sig, vilket är den mysigaste tiden på hela året enligt mig
- Har massor med plugg men orkar inte göra något av det
+ Jag känner mig väldigt inspirerad för tillfället vill göra massa olika saker
- Det dåliga vädret tillåter mig inte att fota utomhus
+ Läste på en blogg att det skulle bli kallare och komma lite snö i veckan, får hoppas att det stämmer.
- Vill köpa massor med nya saker men måste spara mina pengar
+ Ska äntligen få klippa bort mina slitna toppar på tisdag
 



Söndagsmorgon

2013-11-10


God morgon, har haft en riktigt mysig morgon. Gjorde en supergod frukost som bestod av en hallonsmoothie och en skiva grovt bröd. Har även kollat på ett avsnitt av Gossip Girl det är så sjukt bra, måste passa på att kolla medans det är helg för sen är det så mycket skola, plugg, träning mm som gör att man inte hinner. Har än så länge inget planerat för idag förutom lite plugg sen så får jag se vad som händer.



Who you wanna be is only up to you

2013-11-09

 
Förlåt för att bloggen har stått tom hela veckan har verkligen inte haft tid eller ork till att blogga. Men nu är jag tillbaka, jag började dagen med att ta lite nya självporträtt. Det är så kul och det bästa är att man får välja helt själv hur bilderna ska bli. Resten av dagen ska jag försöka träna lite här hemma och gå och köpa massa goda frukter och göra fruktsallad. Vad har ni för planer idag?



November

2013-11-04

 
Förra årets november började med en resa till Gran Canaria, vilket var en superbra resa. Vi bokade en skidresa till Åre, jag tog bort tandställningen och mina tisdagskvällar spenderades på konfan. Saknar det lite, känns så tomt på tisdagskvällarna som att man missar något.
 



Söndag

2013-11-03


Då var söndagsångesten tillbaks och skolan börjar imorgon, jag som har sagt flera gånger att jag skulle plugga det här lovet har knappt tagit fram plugget så känner att det kommer bli en jobbig vecka.
 
Idag har hela dagen spenderas hemma hos farmor och farfar. Vi åt massa god mat, satt och pratade och hade det riktigt mysigt. På vägen dit stannade vi kort vid lager 157 ännu en bra affär som inte finns i Enköping. Jag fick i alla fall med mig tre tröjor hem, vilket behövdes eftersom jag hade tröttnat på det mesta i min garderob.



Soul Surfer

2013-11-02


Igår kväll kollade jag på filmen Soul Surfer den var verkligen jättebra och den är baserad på en sann historia vilket gör den ännu bättre. I stora drag så handlar dem om en tjej som älskar att surfa men sen är med i en hemsk olycka.
 
Det verkar så härligt att surfa, det är något som jag väldigt gärna skulle vilja lära mig men det är svårt här i Sverige. Men har funderat på vindsurfing ett tag och det har jag bestämt mig för att jag skulle vilja prova nästa sommar.



Daydream

2013-11-01

 
 
Tre bilder jag tog på Elin i sommras, har kanske visat dem förut men kände för att lägga upp dem i alla fall. Bjuder även på en jättebra låt av Tori Kelly som en vän tipsa mig om.
 



Cozy

2013-11-01

 

Idag hade jag egentligen planerat att baka med en kompis men så kom det något emellan så att vi får göra det någon annan gång. Istället tänker jag ta tag i plugget som jag har skjutit upp hela lovet, hade tänkt göra det i början men sen så var jag för lat för det. Men just nu ligger jag och myser i min säng och kollar på serier och ni kan ju gissa vilken.
 
Igår gjorde jag om min design som ni kanske har märkt, vad tycker ni om den?
 
 

RSS 2.0