Last day of 2014

2014-12-31

Idag började jag dagen med en lång sovmorgon, kollade sedan på ett avsnitt av gossip girl och nu har jag precis tagit en skön dusch. En bra start på den sista dagen av detta år. Nu ska jag fixa med lite saker inför ikväll, åh det kommer bli så kul! Vid fem ska jag träffa tjejerna och sedan kommer kvällen förhoppningsvis fortsätta på bästa sätt!



Årsresumé Maj - Augusti

2014-12-30

 
Maj

Började månaden med att vakan upp till ett vitt och snöigt landskap hemma hos Josefine, riktigt konstig känsla med snö den tiden på året men som tur var så smälte det bort väldigt snabbt. Jag försökte äta väldigt hälsosamt och träna mycket under denna månad och det gav resultat då jag klarade av att springa en mil tillslut som varit mitt mål under en tid. I slutet av månaden köpte vi vår nya båt och det blev provsegling med den och även en tur till fina Sandhamn. Här hittar ni en film från provseglingen.
 
 
Juni

Tillbringade den sista tiden tillsammans med min klass på kunskap med olika utflykter ordnade av skolan, vi hade sedan vår bal och det är en kväll jag sent kommer glömma. Dagen efter blev det även skolavslutning och även där blev det en av de bästa dagarna på året vilket avslutades med att alla nior samlades hemma hos Saga och hade poolparty. Jag gick en vindsurfingskurs med pappa under en helg och det var riktigt kul att få prova något nytt. Jag jobbade även för första gången under två veckor av denna månad, jobbigt men värt det då jag kunde köpa min dator.
 
 
Juli

Nästan hela månaden spenderades ute i båten ute i skärgården tillsammans med familjen. Det var strålande sol varje dag och över 20 grader i vattnet, kunde inte ha önskat bättre väder. Vi seglade ner till Västervik där vi sedan vände för att segla tillbaka. Förutom att segla, bada och sola så fotade jag en hel del, mest i solnedgången som ni ser här ovan. 
 
 
Augusti
 
När jag kom hem från seglingen var jag mycket med kompisar, hade picknick, fotade och var på bio tillsammans med Evelina. Fikade även med Josefine samt bara umgicks massor. Elin fyllde 18 så det firades och dagen efter började jag gymnasiet. Det blev riktigt bra och jag är nöjd med mitt val av linje och i klassen har jag fått möjlighet att lära känna massor av nya härliga människor. Något jag gjorde mycket under denna månaden var även att baka och mitt intresse för det utvecklades. 
 
 



Cozy times

2014-12-29

Hur mysigt är det inte med lov och bara ta dagen som den kommer, att kola på serier flera timmar i sträck och mysa med en kopp te?
 
Idag började jag dagen med att göra lite ändringar i designen och sedan gick jag iväg till stan för att träffa Johanna och Jossan för att planera nyår över en lunch. Är riktigt taggad för nyår, det kommer bli så kul! Därefter tog jag första ordentliga träningspasset efter jul, startade med ett konditionspass och det var riktigt jobbigt men så skönt nu efteråt. 



Grey knitted sweater

2014-12-29

 
Det här hade jag på mig igår, tröjan köpte jag på mellandagsrean och det är helt klart en ny favorit.
 



Friends & food

2014-12-28

 
Idag kom Josefine och Ebba hem till mig på eftermiddagen, åh som jag har saknat dem. Vi hade det jättekul och sedan gick vi iväg till Thaihouse och åt, riktigt gott! Även fast vi inte träffas så ofta nu så känns det ändå som om det var igår när man väl ses, sådana vänner är guld värda! Nu sätter jag på en film och myser här hemma i soffan, ett bra avslut på en bra dag!
 
 
 
 



Årsresumé Januari - April

2014-12-28

Januari & Februari
 
De här två månaderna gjorde jag inte så mycket, fotade med Evelina en fin vinterdag och hälsade på min kusin Håkan. Förutom det tog jag det lugnt, började gymma på riktigt och umgicks med vänner. 
 
 
Mars & April

I mars och april fotade jag riktigt mycket, bland annat så kom den söta katten och hälsade på flera gånger som jag passade på att fota. Jag fyllde även år och fixade den godaste brunchen och åkte till Stockholm med två fina vänner för shopping. Nationella proven höll även på i skolan och jag var rätt så stressad över allt, annars så var det en riktigt bra tid på detta år. 

 



Favorit redigeringsapp

2014-12-27

 
Ibland när man inte har med sig kameran  men endå behöver en bild till bloggen så brukar jag alltid redigera mina bilder i VSCO Cam som jag tycker fungerar riktigt bra. Man kan göra det mesta som kontrast, skärpa m.m vilket är det jag mest brukar göra med mina bilder. Tips, tips!



Vinterpromenad

2014-12-27

 
Har nyss tagit en långpromenad tillsammans med mamma och pappa, kameran fick även följa med. Tycker det är så fint att vara ute och gå nu på vintern dock så var det väldigt kallt. Nu ska jag åka iväg till Västerås för att kolla in mellandagsrean, förhoppningsvis hittar jag något fint. Hoppas ni får en bra dag!
 
 



Winter

2014-12-26

Hur kan man inte älska dessa fina vinterdagar med gnistrande snö och klarblå himmel, bilder från weheartit men ska verkligen försöka fota lite egna vinterbilder nu när vi har lite snö.

Idag kom mammas bror och hans familj över på lunch och fika. Vi bytte julklappar och busade med småkusinerna ett tag innan de skulle åka vidare, riktigt mysigt! Senare åkte jag iväg till gymmet för ett kortare träningspass vilket kändes riktigt bra bland allt julgodis och fika som äts nu kring jul. Nu sitter jag återigen i soffan, kollar på serier och äter mera godsaker hehe..
 
 



Julklappar

2014-12-26

Här ser ni vad jag fick i julklapp, fick även pengar men tyckte det var onödigt att fota. Det viktigaste med julen är ju inte julklapparna utan att man har det mysigt med sina nära och kära. Tack för en riktigt fin jul till alla som jag firat med!



Christmas outfit

2014-12-25

En enkel och skön outfit fick det bli igår, skulle ni vilja ha mer outfit inlägg här på bloggen?



Julafton

2014-12-25

Hade en riktigt bra julafton igår med härligt folk, god mat och allt som hör till. Vi vaknade även upp till ett vinterlandskap på julaftonsmorgon och önskan om en vit jul slog in, det kunde inte ha blivit bättre! Idag kom vi hem från mormor och morfar för någon timme sedan och nu spenderas resten av kvällen i soffan med datorn och någon bra film . 



Dan före dopparedan

2014-12-23

Dagen har gått riktigt fort med allt jag haft att göra. Nu sitter jag i soffan vid granen och väntar på att bingolottos uppesittarkväll ska börja och vi har självklart köpt en lott. Det ska även fikas med glögg, pepparkakor och annat julgodis. Kan inte förstå att det faktiskt är julafton imorgon, känns helt magiskt. God jul!
 



Cozy morning

2014-12-23

Sitter just nu i min säng och bloggar, så skönt morgonar då man inte behöver skynda sig upp för något. Idag står ett sista träningspass innan allt julfirande på schemat och ska även slå in de sista julklapparna. Kommer bli en riktigt bra dag!



Årets pepparkakshus

2014-12-22

Så här blev årets pepparkakshus, försökte göra lite som vårt hus ser ut men vet inte riktigt hur lyckat det blev då jag hoppade över vissa delar. Är i alla fall nöjd med det!



Mysigaste bloggplatsen

2014-12-22

Den absolut mysigaste bloggplatsen är just nu vid granen i vardagsrummet. Idag började jag dagen med ett benpass på gymmet tillsammans med Elin och sen dess har jag tagit det lugnt här hemma. Fick reda på att jag vunnit på blogg.se:s julkalender som var i lördags, andra gången jag vinner nu så det är riktigt kul. Nu ska jag baka julkakor med mamma och sedan kollar jag troligtvis på någon film. Imorse när jag vaknade var det även lite vitt på marken igen så jag hoppas att det får ligga kvar till julafton.



Fjärde advent

2014-12-21

Granen är klädd, julgodiset och pepparkakshuset är klart. Åh julen!



Pepparkakshus på gång

2014-12-21

 
Igår bakade jag delarna till årets pepparkakshus och idag har Elin och jag dekorerat det, snart ska vi även sätta ihop det. Idag står julbak på schemat, det ska göras knäck, kola och annat julgodis och ikväll tar vi in granen. Man bara måste älska julen!



Gårdagen

2014-12-20

Gårdagen var riktigt bra, efter skolan åkte jag och Johanna hem till Jossan där vi sedan spenderade eftermiddagen för att sedan åka vidare till Västerås winterparty. Ett bra sätt att fira in jullovet på!



B&W

2014-12-18

 
Dagen har i sort sätt spenderats i skolans aula där alla teknik ettor höll sina redovisningar om det vi jobbat om inom teamprojektet. Efter skolan gick jag till gymmet men eftersom jag känner att jag är på väg att bli förkyld så fick jag ta det väldigt lugnt. Nu tittar jag på lite serier och imorgon får vi äntligen jullov vilket ska firas in med fina vänner.



Snowfall

2014-12-18

Igår medan det snöade som mest passade jag på att ta några snabba bilder genom fönstret precis innan jag gick iväg till skolan.



Vit lycka

2014-12-17

Idag snöade det hela förmiddagen, lycka! När jag kom till skolan idag fick jag reda på att svenskan var inställd så jag hade ingen lektion förens 14.30 då vi hade spanska. Var nog den konstigaste men samtidigt roligaste spanska lektionen hittills vi sjöng jullåtar, lekte lekar och fikade med pepparkakor. Nu ska jag gå en promenad i det fina vinterlandskapet och sedan kolla på någon mysig film. 



Sovmorgon

2014-12-17

Idag fick jag sovmorgon då jag inte behövde vara med på de två första lektionerna så jag börjar inte förens 12.35. Började dagen med att kolla på julkalendern som jag kollar på varje morgon (ett måste annars blir det inte jul på riktigt) och kolla runt lite på weheartit. En riktigt mysig morgon helt enkelt! 



Q/A Träning

2014-12-16

 
 
 Bilder weheartit
 
Hur gör du för att orka springa så långt? Jag tar allt ut mig så sjukt mycket så jag inte orkar nånting i slutet och får blodsmak i munnen och grejer
Jag har ingen speciell taktik för att orka springa speciellt långt, har tränat min kondition ett tag och det har lönat sig men ett litet tips är att ha bra musik som man blir glad av.
 
Vad brukar du äta till frukost på vardagar?
Brukar nästan alltid äta samma frukost på vardagar och det är havregrynsgröt och ett ägg.
 
Hur ofta brukar du  träna och äter du något speciellt innan och efter träningen? 
Brukar träna 4-5 gånger i veckan, skulle kanske kunna lägga upp mitt träningsschema här på bloggen om det är någon som är intresserad av att se det? Brukar tänka på att äta något innan jag tränar så att jag ska orka men det varierar vad jag äter beroende på vilken tid jag tränar. Oftast tränar jag direkt efter skolan och då brukar det bara bli en frukt eller något annat som är enkelt att ta med sig. Efter jag har tränat brukar jag oftast äta middag inom en timme så inget speciellt där heller. 
 



20:33

2014-12-15

 
Idag klarade jag av den näst sista redovisningen i skolan och fick även reda på mitt betyg för den mattekurs som vi har läs, kan inte vara annat en nöjd. Efter skolan cyklade jag till gymmet och tränade ben, har inte tränat ben ordentligt på flera veckor på grund av tidsbrist så det var väldigt skönt och kul att få göra det. Nu sitter jag i mitt rum och gör inget speciellt ska snart avsluta denna dag med att kolla på något avsnitt av gossip girl.



Through the window

2014-12-15

I söndags sken solen och det var vitt ute, passade då på att ta lite snabba bilder genom fönstret



Söndags morgon

2014-12-14

Godmorgon, idag tänder vi det tredje ljuset i adventsljusstaken och det är endast 10 dagar kvar till julafton. Idag ska jag åka till Stockholm för att fira min kusin som fyller 7 år, ska bli kul att träffa alla. Annars så tänkte jag försöka hinna fota lite nu på förmiddagen och sen kanske jag tränar när jag kommer hem ikväll. Vad ska ni göra denna söndag?



Julshopping nr 2

2014-12-13

Dagen har spenderats i Västerås med Johanna och Josefina, köpte de sista julklapparna men hittade även en del till mig själv bland annat en klänning till nyår. Dagen var riktigt bra och julkänslan har verkligen kommit på riktigt nu, älskade jul! När jag kom hem åt jag en mysig middag tillsammans med mamma och pappa och sedan började jag baka saffranslängder som nu är klara och vi ska smaka tillsammans med lite glögg. Kan man ha en mysigare lördag!?
 
 



2014-12-13

2014-12-13

Idag startade jag dagen med en mysig frukost som bestod av hembakt bröd och lussebullar tillsammans med mamma framför luciafirandet på tv, så mysigt! Den här lördagen kommer bli riktigt bra men mer om vad jag ska göra senare, hoppas ni får en bra dag!



Julbröd

2014-12-12

Idag bakade jag detta julbröd efter skolan, receptet hittar ni här
 
Dagen har varit bra, dock så hade jag två prov i skolan men de kändes inte så svåra vilket var riktigt skönt. Dessutom var det terminens sista prov så nu återstår endas en redovisning och sen är allt pluggande slut, äntligen! Fredagskvällen har spenderats här hemma, behövde en lugn kväll efter all stress de senaste dagarna.



Från förra vintern

2014-12-11

Tre bilder från en fotopromenad förra vintern tillsammans med Evelina. Längtar tills snön kommer så det går att fota nya vinterbilder.
 



Torsdag

2014-12-11

 Efter skolan cyklade jag till gymmet där jag körde ett kort rygg och armpass med bland annat latsdrag, sittande rodd och lite olika slags armhävningar. Körde även crosstrainer ett tag i slutet. 
 
Denna dag har varit rätt seg som de flesta torsdagar. I skolan har vi teamprojektet det går sakta framåt med vårat projekt och nästa vecka är det redovisning för båda teknikklasserna vilket känns sådär.. Nu sitter jag på mitt rum, lyssnar på julmusik och tar det lugnt känns riktigt skönt att inte ha massor av plugg att göra!



21.42

2014-12-10

Min fotoabstinens har aldrig varit större än vad den är nu, måste få fota! Dock så är det nästan aldrig ljust ute när jag är hemma men har jag tur så får jag lite tid över till foto i helgen. Stillade i alla fall fotosuget lite med att ta några bilder på mitt rum, inte den bästa kvaliten men den duger.
 
Idag har fick jag sovmorgon till halv elva vilket var riktigt skönt sedan hade jag två tråkiga lektioner och en lite roligare spanska lektion. Efter skolan tog jag en promenad och efter middagen åkte jag iväg till Intersport med familjen då vi blivit inbjudna till deras vip-kväll. Hittade inget till mig men ända kul att koll runt lite på träningskläder och andra tränings saker.



Tuesday workout

2014-12-09

 
Idag har jag haft nationella prov i matte hela dagen, så otroligt skönt att det är över men har ingen aning om hur det gick kan vara allt från ett E till ett A.. Nu ska jag i alla fall åka och träna, träningen har kommit åt sidan den senaste tiden då jag har varit tvungen att fokusera mycket på skolan. Nu börjar det dock lugna ner sig lite när matten är avklarad så nu ska jag försöka börja träna som vanligt igen. Äntligen! Ska börja med att köra crosstrainer ett tag och sedan träna mage, har en del nya övningar som jag har sett fram emot att prova så det ska blir kul. 



2:a advent

2014-12-07

 
Idag började jag dagen med att baka lussebullar tillsammans med mamma, älskar allt julbak som är nu kring jul. Resten av dagen har jag mest pluggat matte, orkar verkligen inte mer nu men på tisdag så är det över. Jag får ångest när jag inte pluggar och när jag pluggar får jag panik för att jag inte kan så ni kanske förstår? Nu ska jag försöka koppla av ett tag och sedan är det dags för att sova och ladda för en ny stressig vecka. 



New

2014-12-07

Dessa två fick följa med mig hem igår, en supermysig stickad tröja från H&M och ett par jeans från Gina Tricot. 



Julshopping

2014-12-06

Idag tog jag och Elin bilen till Västerås för att handla julklappar, fick även med mig lite kläder till mig hem. Tycker det är riktigt mysigt och kul att julhandla, speciellt då det spelas julmusik i affärerna och julkänslan börjar komma på riktigt. Nu är jag hemma och väntar på att Josefine ska komma, har inte träffat henne på allt för lång tid så det ska bli väldigt kul. 



Let it snow

2014-12-05

Bild från förra året
 
Imorse när jag vaknade föll det stora snöflingor ifrån himlen, blev riktigt glad men tyvärr så har det redan slutat snöa och den lilla snön som kom är borta. Idag fick jag en behövlig sovmorgon då min första lektion blev inställd. Gick dock ändå upp rätt tidigt för att plugga lite matte nu innan skolan så jag slipper göra det sen. Jag längtar verkligen tills nationella proven är avklarade så att jag kan få mer tid till annat. Nu måste jag göra mig iordning för att sen cykla till skolan, hoppas ni får en bra dag!



Middag hos farmor & farfar

2014-12-03

Här är två bilder från i lördags då vi var på middag hemma hos farmor och farfar, det var supermysigt och riktigt god mat som alltid.
 
Idag har varit en riktigt pluggdag, skolan tar verkligen död på mig för tillfället och speciellt matten. Först var jag som sagt i skolan, sedan tränade jag lite snabbt och därefter fortsatte jag med pluggandet här hemma. Det enda roliga denna dagen hade att erbjuda var en mysig lunch på Wickmans med tjejerna i klassen, är glad för att jag har en så bra klass! Nu har jag precis lagt undan matteboken och ska ta det lugnt ett tag, vad har ni gjort idag?



En måndag

2014-12-01

 
Denna dag har bestått av massor av plugg, har verkligen ingen motivation nu men det måste göras så då är det bara att göra det. På våran två timmars långa håla gick jag Johanna och Jossan och fikade samtidigt som vi pluggade matte, riktigt mysigt var det trots allt. När jag kom hem från skolan fortsatte jag med pluggandet och nu känner jag mig i alla fall relativt förberedd för morgondagens två prov. Förlåt för allt tjat om skolan men händer inte mycket annat för tillfället.



Förra december

2014-12-01

Här är några bilder från förra årets december. Bakade massor av julsaker, myste med tända ljus, firade jul och köpte mitt favoritobjektiv som i stort sett har suttit på kameran sen den dag jag köpte det. Gjorde såklart en massa andra saker också men det fångades inte på bild.

RSS 2.0