Åhh

2013-08-28

Bilden togs när jag var i Stockholm, var bara tvungen att ta ett kort!
 
Filmen var seriöst en av dem bästa jag sätt, dem är så otroligt bra! Det var en del klipp från Sverige, b.la när dem tältade och så lite från konserten. Åh vad jag älskar dem!
 



Black & White

2013-08-27


Idag känns det verkligen att skolan har dragit igång på riktigt, har massor av saker att göra och saker som ska bli klara inom en viss tid. Suck orkar inte med allt! Efter skolan gick jag ner till stan med Elin, köpte lite nytt smink och kollade efter prao plats. Tyvärr utan att lyckas, affären var stäng så får gå dit igen imorgon. Imorgon ska jag även på This is us med Evelina, ska bli såå kul! Och det kommer vara den bästa filmen.



Det kommer aldrig va över

2013-08-26

 
 
 



Båttur

2013-08-25

Bild lånad från min syster.
 
Jag har haft en riktigt toppen helg, först kräftskiva och sen båttur med familjen. Jag och Elin har fotat massor av porträttbilder som kommer upp senare i veckan. Imorgon börjar skolan på alvar, allt plugg och alla kurser drar igång, hur ska jag orka? Nu tar jag det bara lugnt ska snart sätta mig i soffan med resten av familjen. Hoppas att ni har haft en bra helg!



Dagens

2013-08-23

Två bilder på dagens outfit, årets första höstoutfit.. Nu åker jag på kräftskiva ses senare!
 



Memories

2013-08-23

 
 
Två bilder som togs när vi var på Gran Canaria förra höstlovet. Kan inte fatta att det snart har gått ett år sen vi var där. Skulle väldigt gärna åka utomlands igen men det lär ju dröja några år om jag känner min familj rätt..



Take me back to summer paradise

2013-08-22


Idag var det min sista hemstudiedag men eftersom jag gjorde klart allt plugg igår så var jag ledig. Så idag har jag kollat på serier, fixat lite med bloggen och så cyklade jag ner till gånsta och sprang en runda på eftermiddagen. Imorgon ska jag på kräftskiva hos några kompisar till familjen och så åker vi troligtvis ut och seglar på lördag tills på söndag.



Nytt skal från Caseapp

2013-08-22


Fick det här superfina skalet på posten idag från caseapp. Blev jättenöjd med resultatet, var först lite orolig för att bildernas kvalité skulle försämras men det gjorde den inte som tur var.  För er som inte vet vad caseapp är för något så är det en webbutik där man får designa sina egna iphoneskal med sina egna bilder. Superbra för dem som gillar att fota!
 
 
 



Vid havet

2013-08-22

 
 
 
 
 



Tillbaka till verkligheten

2013-08-19

 
Hej idag började skolan igen, första dagen som 9:a. Kan inte fatta att det redan gått 3 år sen jag började på kunskapsskolan. Jag känner mig alldeles för liten för att gå i nian. Vi gick till halv två idag och nu har vi tre hemstudiedagar medans dem nya sexorna får vara själva på skolan, blir konstigt nu när Anton, min lillebror för er som inte vet börjar. Vi fick inte alls mycket hemstudieuppgifter vilket jag blev glad över så får man lite tid till annat. En av uppgifterna var b.la att fota sitt rum och en identitetsbild, inte allt för tråkigt.



Sommaren 2013

2013-08-18

 
Några av alla tusentals bilder som togs denna sommar tillsammans med låten som kommer att få mig att minnas den här sommaren som nu i stor sett är över. Just nu ligger jag i min säng med datorn, kollar igenom massor av bilder, lyssnar på musik medans regnet slår mot fönstret. Den här sommaren har verkligen varit en utav dem bästa!



Gamla stan

2013-08-18

 
Två bilder från i torsdags då jag var i Stockholm.
 
Dem senaste dagarna har jag haft fullt upp och inte hunnit blogga särskilt mycket. Har njutit av dem sista dagarna av sommarlovet och har b.la varit med Ebba och firat Elin som fyllt år. Idag har jag valt att bara vara hemma och chilla förutom en liten springtur med Elin i gånsta på kvällen. Har även fixat lite med designen, vet inte riktigt vad jag ska göra med den men så länge så får den se ut så här.
 
 
 



Grattis Elin!

2013-08-17

Grattis världens bästa syster, älskar dig!



Stockholm

2013-08-15

 
 
Idag åkte jag, Elin och Anton med mormor och morfar till Stockholm, det blev en helmysig dag med lunch och fotografering i gamla stan, glass vid strandvägen m.m. Kul att gå runt och kolla lite, för annars så har jag nästan bara shoppat när jag är i Stockholm. Här ovan är två bilder från dagen, den första på slottet och den andra över allt folk som stod och kolla på vaktbytet.
 
 
 



10

2013-08-15

 
Hade glasögon fram tills att jag fyllde 13, då skaffade jag linser
Vill verkligen inte att sommaren ska ta slut
Har aldrig smakat nutella
Har ingen aning om vad jag vill gå för linje sen
Jag älskar svartvita bilder
Den senaste tiden har jag faktiskt börjat tycka att det ät roligt att vara ute och springa
Är helt beroende av min mobil
Ett av dem första ord jag lärde mig att säga var kladdgris
Hatar när folk inte svarar på sms
När jag sminkar mig blir alltid ett öga mycket bättre en det andra



Sunset

2013-08-14

En solnedgångs bild tagen ute på Mälaren precis i början av sommaren, bara några dagar efter att jag fick min kamera.
 



Följ mig på twitter

2013-08-13

Nu har jag bestämt mig för att börja twittra igen, så följ gärna mig! @liinajohanson



Evelina

2013-08-13

 
Två bilder från gårdagens fotografering med Evelina.
 
 



Fotovägg

2013-08-12

 

Nu är min fotovägg klar, blev super nöjd förutom att jag kunde ha varit lite noggrannare när jag gjorde den men annars så blev det superbra!



2013-08-12

2013-08-12

 
Idag har Evelina varit här, det var kul att träffa henne igen eftersom vi inte hade träffats sen i början av sommaren. Vi gick och fotade och sen så bakade vi muffins och kollade på oc. En superbra dag!
 
 



Pink

2013-08-12

 
 
Två bilder från idag, vad tycks?
 



Natural

2013-08-11

 



Fixar

2013-08-11

 
Fixar fotoväggen medans det regnar ute, ikväll tar jag en springtur i gånsta om det har slutat regna. Nu hoppas jag att fotoväggen blir fin och passar bra i mitt rum för annars vet jag inte vad jag tar mig till.



Kvällsfotografering

2013-08-10


När vi kom hem från Stockholm bestämde jag och Elin oss för att cykla till vattenparken för att ta lite porträttbilder, resultatet blev riktigt bra och det var riktigt kul att få fota lite porträttbilder.



Flowerpower

2013-08-10

 
Idag åker jag till Stockholm för att fira min kusin som fyller 2 år, så mormor och morfar kommer snart och hämtar mig Elin och Anton så åker vi med dem. Tidigare idag valde jag ut bilder till min fotovägg som jag ska göra i mitt rum, det var verkligen jättesvårt eftersom jag nu kommer på att jag glömt flera bilder jag skulle vilja ha.



Smile

2013-08-09

 
Don't cry because it's over, smile because it happened



Inspiration

2013-08-09

 we♥it



Min fina vän

2013-08-08

 

Tre bilder jag tog i tisdags på Becka. Jag tycker att dem blev riktigt bra om man får säga så om sina egna bilder?
 
 



Like old times

2013-08-08

 
Igår hängde jag med mormor, morfar och min lilla kusin Jakob på "hemligresa" för honom. Hemligaresan gick till sagostigen, dit jag också åkte när jag var liten. Här ovan ser ni en skylt som satt på ett mini slott i skogen. Först hade jag inte tänkt följa med men eftersom jag inte hade något annat för mig så gjorde jag det ändå. Kul att träffa mormor och morfar lite samtidigt som min kusin var där. Vi sov även över där så det blev en mysig kväll ute på deras altan med kortspel och kvällsfika.



Kamda.se

2013-08-06

 
När det kommer till kameratillbehör så är kamda min favoritsida. Dem har det mesta t.ex massor av kamerafilter och kameraväskor. Här ovan ser ni tre filter som jag har därifrån, det första är ett värmebetonat filter, det andra är ett polarisationsfilter och det tredje är ett stjärnfilter. Gå in och titta!
 
Sponsrat inlägg



Vänskap

2013-08-06

 

Idag har Becka varit här, vi fotade ett tag och det blev några bra bilder. Har nyss cyklat till elgiganten för att jag behövde fixa en grej med min mobil. Om någon timme ska jag följa med pappa till Gånsta för att ta en runda i spåret annars så blir det en lugn kväll för min del.
 



Shopping i huvudstaden

2013-08-05

Bilden är från förra året
 
Idag tog jag tåget till Stockholm för att möta upp Josefine som redan var där och så har vi shoppat hela dagen. Det blev en riktig mysig dag med lyckad shopping. Nu ska jag kolla på lite tv och fixa klart designen, blir en ny igen eftersom jag aldrig blir nöjd. Bilder på vad jag shoppat kommer troligtvis imorgon.
 
 
 
 
 



Sunny days

2013-08-04

 
De senaste dagarna har vädret varit superfint om man bortser från nattens åskoväder. Igår var det en toppen dag ute med båten, seglade, badade och solade. Kan det bli bättre? Om ni vill se en video från gårdagen så klicka här. Provade att använda vine för första gången så ni får gärna följa mig där. Idag så har jag mest legat ute i solstolen med en bra bok och min älskade mobil.
 
 



Friday!!

2013-08-02

 
 Två bilder som är några veckor gamla.
 
Idag skiner solen och jag har solat sen klockan 10, nu ska jag packa och sen åker vi ut med båten och kommer hem någon gång imorgon. Troligtvis så kommer vi mest sola och bada. Får så ifall jag tar med kameran och i så fall blir det nog en del bilder också. Ha en fortsatt bra dag!
 
 
 



Hello August

2013-08-01


Hej idag har det verkligen inte hänt något alls, vaknade lite innan 11 och har varit hemma hela dagen. Har kollat på något avsnitt av oc och för en stund sen tog jag med kameran, stativet och fjärrutlösaren ut för att försöka få lite fina porträttbilder, vet inte riktigt om jag lyckas men en av bilderna får ni i alla fall se, lyckas alltid hitta massor av fel på alla bilder av mig..
 
Jag funderar lite på att göra något åt min design eller i alla fall headern som är alldeles för rörig. Får se om jag orkar måste även rensa mina bilder som har blivit alldeles för många igen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Länkbyte

2013-08-01

Gör ett länkbyte med Wilma och hennes underbara blogg, klicka på bilden för att komma till bloggen!
 

RSS 2.0