Frågestund

2013-09-30

Nu kör vi en frågestund, har tänkt göra det ett tag och så men det har inte blivit av förens nu. Så fråga på hur mycket ni vill så ska jag försöka svara. Det går att vara anonym men skriv gärna namn, det blir så mycket roligare då.
Nikon D3100 - VR 18-105mm F/3,5-5,6G
 
 



2013-09-30

2013-09-30

Nikon D3100 - VR 18-105mm F/3,5-5,6G
 
Både idag och igår så har jag varit i Uppsala och hälsat på Elin, hon mår mycket bättre nu vilket är väldigt skönt! Men hon blir kvar på sjukhuset 1-2 veckor. Det som har hänt är att hon har fått diabetes och eftersom det tog rätt så lång tid innan det upptäcktes så blev det väldigt alvarligt. Som ni kanske förstår så har jag varit ledig idag eftersom vi har studiedag, såå skönt!! Men nu måste jag sätta mig och plugga engelska och sen så ska jag kanske kolla på någon film.



Höstfotografering

2013-09-28


Idag har jag och Becka provat att laga den mat som vi ska laga i Falun när vi ska dit med skolan. Det blev riktigt gott! Efter det gick vi ut och fotade, har inte fotat ordentligt på flera veckor så det var grymt kul, blev några fina höstbilder med färgglada löv och en del porträttbilder. Nu funderar jag på att cykla bort till gånsta för att ta en springtur om det inte regnar. Hoppas att ni har en bra dag!



Things I love about autumn

2013-09-28

Alla fina färger
Mysiga filmkvällar
Klä sig i mysiga sjalar
Fota höstporträtt
Dricka te och varm choklad
Långa promenader
Massor med ny musik
Höstoutfits
 
 



Sisters

2013-09-27

 Hej nu har det återigen gått en vecka sedan jag bloggade sist. Har inte så mycket tid för bloggningen nu eftersom jag måste priotera skolan och sen så vill jag träffa vänner, träna m.m. Igår var jag med Ebba och Josefine efter skolan, vi kollade på massor av gamla bilder och videor och på kvällen gick jag och Josefine ner till friskis och svettis för att träna.
 
Idag efter skolan åkte jag ner till akademiska för att hälsa på Elin som har blivit inlagd där och hon blir tyvärr kvar där någon vecka. Jag älskar dig världens bästa syster!
 



Happiness

2013-09-21

Två nytagna bilder som Elin precis tog och jag som redigera. 
 
Var ett tag sen jag bloggade nu, hinner inte blogga lika ofta på grund av skolan och allt plugg. Men jag har iallafall haft en bra vecka. I torsdags följde jag med Josefine till biblioteket så satt vi där och plugga i några timmar innan vi gick och åt på wickmans. I går så skulle jag och Nellie gymma men det hända lite saker så vi bestämde oss istället för att ta en cykeltur fram och tillbaka till bresse. Då fick hon även reda på att jag aldrig någonsin har suttit på en häst så då bestämde vi att jag skulle följa med henne ut till stallet. Så igår satt jag för första gången i mitt liv på en häst, hehe.
 
Idag har jag pluggat matte men nu ska vi åka ut med båten, blir sista turen med båten innan vi säljer den och köper en ny. 



2013-09-17

2013-09-17

Idag känns det som äkta höst, det har regnat och varit grått hela dagen. Efter skolan var jag med Josefine, vi kolla på Glee som vanligt och så pratade vi lite om en språkresa nästa sommar, får hoppas på att den blir av! Nu har jag precis kommit hem från café magnifik som vi var och åt på, supergott!




Cozy time

2013-09-14

Mango, vindruvor och teen wolf, min lördag är perfekt ♥



Länge sen

2013-09-13

 
Nu var det ett tag sedan jag ritade flera månader faktiskt, men det är riktigt kul när man väl får tid. Den blev inte perfekt men jag blev nöjd ändå. Idag är det fredag, gud så skönt det ska bli med helg, behöver verkligen vila upp mig efter massor av plugg och annat. Har inget planerat för helgen, antar att jag ska fota massor och fixa klart designen som inte är helt klar än.



The sunset colored the sky red

2013-09-11

Lägger ut en sommarbild, gud vad jag saknar sommaren!
 
Skolan idag var helt okej måste jag ändå säga, hela förmidagen satt jag ute i bilden och planerade min bild, har äntligen kommit på en bra ide och jag fick även redigera lite bilder. Eftermiddagen var lite jobbigare med spanska och musik. Efter skolan träffade jag Channa och Lisa som jag inte hade träffat på flera månader så det var riktigt kul att träffa dem! Vi kollade i lite affärer och fikade, supermysigt!
 
Nu sitter jag och pluggar inför morgondagens prov. Ser verkligen inte fram emot morgondagen då vi har både so prov och fridrottsdag. Om det är något jag är riktigt dålig på så är det fridrott, usch för det!



Close your eyes

2013-09-09

But if you close your eyes does it almost feel like nothing changed at all?

And if you close your eyes does it almost feel like you've been here before?




Efter träning

2013-09-09




Det sista av sommaren

2013-09-08


Även fast det är höst nu så känns det fortfaranden som sommar. I helgen åkte vi ut med båten och det har verkligen varit jättefint väder. Jag har gått runt i shorts och har till och med kunnat sola lite, är det inte underbart? Det var troligtvis sista seglingen för i år men nu ser jag konstigt nog fram emot höst med mysiga höstkläder och hemmakvällar med massor av filmer.
 
Nu måste jag plugga lite inför ett prov i religion och samhällskunskap vi har den kommande veckan även läsa lite ett kapitel i en bok som ska vara läst tills imorgon så ser min söndagskväll ut. Vad har ni gjort i helgen?



Lördagsmys

2013-09-07




Inspiration

2013-09-06

 



Lite shopping

2013-09-06

 
 
I onsdags följde jag med mamma och Elin till Västerås för lite shopping, eller det var mest dem som shoppa men jag fick i alla fall med mig en parfym och en hårolja hem!
 
Och ni tänker jag skriva lite om dagen. Det har varit skola som vanligt och efter det så köpte jag, Thea och Nellie varsin glass, mumsigt! Det var jättevarmt ute för att vara september, för visst brukar det inte vara så här varmt då? Snart så ska jag ner till friskis och svettis med Nellie så ska vi börja träna, känns så bra att komma igång med träningen igen!



Light it up

2013-09-05

Två bilder på Elin från en kvällsfotografering i Augusti.
 
Idag har jag haft jour i skolan vilket innebär att man hjälper till i köket hela dagen. Även fast att det är ett väldigt tråkigt jobb har vi skrattat riktigt mycket. Lyckads även med att en lärare tog min mobil för första gången på de tre år som jag har gått på kunskap, lärarna tar tyvärr våra mobiler om dem ser dem så det gäller att passa sig. När jag kom hem pluggade jag lite engelska eftersom den måste bli klar till nästa vecka och så gick jag på en liten promenad. Ville helst ut och springa men det får vänta tills jag är helt frisk från den förkylningen som jag lyckats få. Hoppas att ni har haft en bra dag!

 



Första september

2013-09-01

En väldigt rörig bild från dagens båtmässa.
 
Igår var det sista sommarkvällen, den spenderades med släkten ute på Ingarö. Pappa och hans kusiner hade kusinträff. Så det blev en jättemysig kväll med massor av konstigheter och mycket skratt med mina syskon och kusiner.
 
Vi sov även över där så idag på vägen hem stannade vi vid Gustavsbergs båtmässa, inte det roligaste om ni frågar mig. Vi kanske ska köpa en ny lite större båt. Resten av kvällen tänker jag ta det lugnt, kolla på film och bara mysa här hemma.

RSS 2.0