Söndagens lunch

2014-04-27

Världens godaste hamburgare åt jag idag till lunch, mycket nyttigare och fräschare än andra måste jag säga. Idag är det sol och varmt så jag spenderar min dag ute i solstolen för att försöka få lite färg. Ikväll tänkte jag ta en liten springtur, slog faktiskt mitt rekord i att springa långt i fredags. Sprang 8km och är riktigt stolt över det, nu är det bara två kilometer kvar till milen!!



I'm hopelessly in love with a memory, from another time, another place

2014-04-27

 



Shoppingen från Stockholm

2014-04-26

Det här var vad jag köpte när jag var i Stockholm förra veckan, köpte nästan bara sommarkläder så ni kommer att få se plaggen bättre på outfit bilder sen i sommar.
 



Pink flowers

2014-04-24

Dessa två bilder tog jag igår då jag och Elin var och fotade lite efter skolan. Annars så bestod gårdagen utav massor av religion plugg eftersom vi hade seminarium idag. Allt pluggande lönade sig och jag fick A, är supernöjd eftersom det även blir mitt slutbetyg. Idag efter skolan var jag och tränade tillsammans med Josefine och efter det var jag ute på en promenad i det fina vårvädret medans jag lyssnade på Michaela och Dashas podd, världens bästa!



Tisdag

2014-04-22

Idag började som sagt skolan igen och vi fick börja med nationella prov i fysik. Det var en labb som skulle göras dock så var den inte så jättesvår men jag tycker ändå det var lite taskigt att börja första dagen med ett nationellt prov. Efter skolan satte jag mig ute i solen och åt mellanmål, efter det tog jag en springtur och var nere på gymmet en snabbis. Ikväll blev det även grillat till middag, såå gott!



Interior

2014-04-22




Från idag

2014-04-21

Fyra bilder från dagen. Det blev en väldigt lyckad, varm och solig dag dock så ser jag nu att jag borde haft lite större bländare på alla de bilder som ja tog men det är något jag kan tänka på tills nästa gång.



Sista lovdagen

2014-04-21

 
Det är jobbigt men sant att det tyvärr är sista lovdagen idag, jag orkar inte ta tag i allt plugg igen. Men det är skönt att de kommande veckorna i alla fall innehåller massor utav lediga dagar. Idag ska jag ta vara på ledigheten genom att först på förmiddagen sita ute i solen och bara njuta av värmen, vid klockan ett ska jag fota med Evelina och ikväll får jag se om jag cyklar ner till gymmet. Vad har ni för planer för idag?



Black

2014-04-20

Det här linnet sydde jag för någon dag sedan efter att ha läst i veckorevyn att man enkelt kunde sy egna linnen. Det stämde, det var inte speciellt svårt och jag tycker att resultatet blev lyckat för att vara ett av de första klädesplagg jag har sytt.
 
För att sy ett eget linne behöver du först klippa ut två lika delar en framsida och en baksida, det är bra att utgå från formen på något linne du redan har. Efter det börjar man med att sy ihop axlarna och sedan sidorna, det är bra att prova linnet innan du syr ihop sidorna för att bestämma hur brett du vill ha det. 
 



Glad Påsk

2014-04-19

 



Från i måndags

2014-04-18

Samma katt som jag fotade för någon vecka sedan var på besök igen i måndags. Denna gång stannade den lite längre så jag han fota lite fler bilder, dock så är den väldigt nyfiken av sig och ville hela tiden gå fram och nosa på kameran. För söt. 
 
Idag har jag bara varit hemma, hade planerat att träna men så vaknade jag i morse och var förkyld igen. Så jag har inte gjort något speciellt alls, har varit rätt så skönt ändå. Nu ska jag börja kolla på någon ny serie, någon som har något bra tips?
 



Mina presenter

2014-04-18

// Keps // Converse // Frida tidning // Prenumeration på veckorevyn // 
// Vitt sängbord //
 
Tack för alla jättefina presenter. Fick även en del pengar som jag handlade för igår men vad jag köpte för dem visar jag en annan dag.
 
 



En dag i huvudstaden

2014-04-17

Dagen har spenderas i Stockholm tillsammans med Josefine och Ebba. Vi har haft en toppendag med massor av shopping. Hittade inte det jag hade tänkt köpa men fick ändå med mig lite nytt hem, kan fota det någon dag så att jag kan visa er. Smakade även frozen yoghurt för första gången idag, ja lite efter jag vet men gud så gott det var! Vad har ni gjort idag?







Favorit musik just nu

2014-04-17

// Magic - Cold play // Loved and lost - Chester See // Waves - Mr. probz // All of me - John Legend //



16 år

2014-04-16

~Idag klockan 10.58 var det 16 år sedan jag föddes~

 

Idag började jag min dag med en supergod brunch, ja ni kan ju se på bilderna. Efter det så bakade jag tårta tills på eftermiddagen då släkten var här och firade mig. Jag har haft en toppen dag tillsammans med familj, släkt, god mat, bra väder och superfina presenter. Kunde inte ha fått en bättre födelsedag!




Dagens outfit

2014-04-14

// Tröja- Gina Tricot // Jacka- H&M // Jeans- Serious Sally // Halsband- Ur & Penn //
 
Tog fram jeansjackan idag, åhh vårkänslor!!



Grattis Anton

2014-04-14

Grattis till världens bästa lillebror som fyller 13 år idag!
 
Idag fyller Anton år som ni kanske har förstått. Mormor, morfar, farmor och farfar har varit här under eftermiddagen så vi har firat honom med fina presenter, god mat och sötsaker som ni kan se på bilden här ovan. Det känns som det ända jag gjort idag är att äta, äta och äta.. men imorgon tar jag en nyttig dag innan det är dags för min födelsedag då det blir ännu mera onyttigheter. 



2014-04-13

2014-04-13

Idag började jag dagen med en springtur, var sedan på gymmet en stund tillsammans med Josefine. Resten av dagen har jag slappat och bakat. Anton fyller år imorgon och det är min födelsedag på onsdag så det blir mycket bakning denna vecka. Nu sitter jag framför tv:n med familjen, det känns riktigt skönt att det inte är någon skola imorgon! 
 



Syltkakor

2014-04-13

Kakorna som jag bakade igår
 
Du behöver:
200 gram rumsvarmt smör
1 dl strösocker
3 ½ dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 dl marsanpulver
1 dl fast hallonsylt (funkar bra med någon annan sylt också)
 
Gör så här:
1. Sätt ugnen på 175 grader.
2. Lägg smör och socker i en bunke och rör tills du fått en jämn smet
3.Blanda ner marsanpulver och bakpulver, tillsätt sist vetemjölet och blanda till en deg
4. Gör bollar av degen, ska vara ungefär lika stora som köttbullar. Lägg bollarna på en plåt, tryck ut dem lite och gör ett håll med fingret i mitten där du fyller i sylt. 
5. Sätt in kakorna i ugnen i 15 min



Vårblommor

2014-04-12

Det finns mer och mer saker att fota nu när alla blommor börjar komma upp, jag har dessutom massor av idéer som jag ska prova att fota under lovet om jag får tid. 
 
Idag började jag dagen med ett träningspass på friskis och svettis, älskar att börja dagen med träning eftersom man känner sig så duktig resten av dagen sen. Har sedan bakat kakor tillsammans med Anton och nu tänkte jag gå på en prommenad och lyssna på en bra podcast. Hoppas att ni har en bra dag!



Sister

2014-04-11

Hur skulle jag klara mig utan dig? 



Kärlek på flaska

2014-04-11

Fick denna underbara bodymist från bästa Josefine och Ebba idag som en lite förtidig födelsedagspresent. Älskar den!
 
Idag fick vi äntligen påsklov, det är väldigt välbehövligt måste jag säga. Efter skolan var jag ner en liten sväng på stan tillsammans med Elin och efter det fotade vi även lite porträttbilder. Ska snart sätta mig och kolla igenom bilderna men först är det middag. Vad har ni gjort idag?
 



Podcast tips

2014-04-09

Tre stycken podcasts som jag älskar att lyssna på

1. Blogpod av Michaela & Dasha (Länk)- En superbra podcast med mycket bra tankar och funderingar samt riktigt intressant att lyssna på.
 
2. Blogpod av Andra & Mathilda (Länk)- En podcast som är ganska lik den övre fast gjord av två yngre tjejer som är lite mer riktat till tjejer i min ålder.
 
3. Nicole & Chloés podcast (Länk)- Den första podcasten jag lyssnade på samt den som fick mig att fastna för podcasts. De tar upp riktigt bra ämnen och den är rolig att lyssna på. Tycker även att det kul att Chloe bor i London då man får se lite mer hur det är att bo där.
 
Har ni några tips på bra podcasts? Skulle gärna vila lyssna på lite fler



7 April

2014-04-07

Min dag har varit helt okej och det har inte känts lika jobbigt med måndag då det snart är lov dock så har det regnat nästa hela dagen vilket är mindre roligt. Började dagen med att plugga fysik då vi har nationella imorgon och efter lunch hade jag slöjd där vi har ett slags återvinningsprojekt. När jag kom hem från skolan cyklade jag ner till Friskis & Svettis och tränade med Evelina och nu på kvällen sitter jag och pluggar fysik igen. Önska mig lycka till imorgon..




En annorlunda redigering

2014-04-07

Gjorde en liten annorlunda redigering på den här bilden och blandade svartvitt med färg, vad tycker ni?



Söndag

2014-04-06

Min dag har bestått av plugg och träning tillsammans med Josefine. Har tyvärr inte kunnat träna så mycket den här veckan då jag har varit riktigt förkyld men nu börjar jag bli bättre så den kommande veckan blir det troligtvis som vanligt med träning. Nu ska jag ta det lite lugnt och läsa i lite fotoböcker som vi har hemma, försöker hitta lite inspiration till olika fotograferingar så om ni har några idéer, kommentera.
 
Nu är det bara 5 skoldagar kvar till påsklov!!



Gårdagens

2014-04-06

Så här såg jag ut igår, jacka och tröja från H&M, jeans från serious sally och raybans



Cutie

2014-04-05

Igår när jag var ute och fotade kom denna söta katt och hälsade på så den fick bli med på bild. För söt!



En bra start på dagen

2014-04-05

Börjar dagen med en supergod frukost, avokadomacka, yoghurt med egengjord müsli och te. Vill ni ha receptet på müslin?

 

Idag ska jag åka till Västerås med mamma och Anton då Anton ska spela handboll där, eftersom det var riktigt länge sedan jag var med och kollade på någon av hans matcher så tyckte jag att det var dags för det nu. Dessutom så kommer vi att träffa mormor, morfar, farmor och farfar där så det kändes ganska passande att följa med idag. Har även massor utav plugg som måste göras idag, har nationella i fysik på tisdag och måste få A på det, hur ska det här gå? Hoppas att ni får en jättebra dag!




Wanderlust

2014-04-04

Skulle göra nästan vad som  helst för att få åka iväg på en riktigt bra resa till något fint ställe. Vill upptäcka nya platser, fota och samla på mig massor av bra minnen för livet. Vill ut och resa nu nu nu!
 
 



Ute i solen

2014-04-04

Satte mig ute i solen med en favoritbok och mina älskade solglasögon nu när jag kom hem från skolan, så skönt efter en stressig vecka. Har inte ens haft tid till att blogga som ni säkert har märkt men nu ska jag bli bättre på det. Dock så har jag massor av plugg att göra fram tills påsklovet men hinner säkert med några inlägg annars kan jag fixa lite tidsinställda. Nu ska jag göra i ordning lite mellanmål och därefter sätta mig ute i solen igen, hoppas att ni har en bra fredag!

RSS 2.0