Årsresume del 2

2013-12-31

 
Nästan hela juli var jag och seglade i skärgården med min familj som ni kan se på bilderna, det är en av de bästa tiderna om året man bara tar det lugnt, badar solar och seglar, jag och Elin fotade även mycket porträttbilder. När vi kom hem träffade jag mina kompisar igen och så åkte jag till Ikea med familjen och köpte lite nya saker till mitt rum.
 
 
I augusti åkte jag till Stockholm med Josefine, vi shoppade och hade en jättebra dag där, jag åkte även dit en gång med mormor och morfar och vi hade en jättemysig dag där då. Jag fotade även med Becka och tog det lugnt de sista dagarna innan skolan började. När skolan började blev det mycket plugg men jag han även med att gå på One Directons film tillsammans med Evelina. 
 
 
Ibörjan av månaden var det fortfaranden rätt så varmt men sen blev det kallare och löven bytte färg, fotade massor av höstbilder och åt av goda frukter direkt från trädgården. Elin blev sjuk så det blev några turer till sjukhuset för att hälsa på henne.
 
 
 
Oktober.. vad ska jag säga denna månad var både en av dem bästa samtidigt som det var den sorgligaste. Månaden började med att jag åkte till Falun med skolan för andra gången detta år. Det var även sista gången vi åkte dit, har verkligen massor med minnen för livet därifrån. Det sorgliga denna månad var att vi blev tvungna att avliva vår älskade katt Linus, att han som funnits där hela mitt liv inte skulle finnas längre var riktigt svårt att förstå, men jag hoppas att han har det bra där han är nu. Annars så hade vi höstlov jag fikade på stan med några kompisar och Ebba kom över på myskväll och sov här. 
 
 
Den här månaden fotade jag många självporträtt, tränade mycket, bakade pepparkakor, längtade till julen och jag hade även väldigt mycket i skolan så han inte med så mycket annat.
 
 
En riktigt bra månad med alla förberedelserna inför julen, mysig julshopping i västerås med Elin, firade att vi fått jullov med Josefine och Ebba på chopchop och hade en jättebra julafton. Men en av de allra bästa sakerna med denna månad var att jag köpte mitt objektiv, älskar det.
 



Happy New Year

2013-12-31

Tröja från jc, kjol från h&m och halsband från ur&penn
 
Så här ser jag ut idag, orkade inte klä upp mig speciellt mycket så tog en ganska cozy outfit. Ska fira nyår med Familjen. Kanske inte det roligaste men det känns rätt så skönt med tanke på att jag har blivit förkyld. 



Årsresume del 1

2013-12-30

 
Januari var en riktigt bra månad, det var mycket snö så jag fotade massa vinterbilder med Elin, gick på mysiga promenader med familjen, åkte till Uppsala med Josefine för att shoppa och gå på bio och så fick jag reda på att jag skulle på one directions konsert. Jag gjorde även en fotobok från när vi var på Gran Canaria
 
 
De här två månaderna var det svårt att hitta bilder från, antar att jag inte fotade speciellt mycket då kan nog bero på att jag inte hade någon egen kamera. Men i alla fall det var sportlov och vi åkte till några släktningar på landet och åkte skoter. Jag, Elin och Fanny åkte även till Stokholm för shopping. I mars var jag både på konfaläger, åkte till Falun med skolan och i slutet av denna månad åkte jag till Åre med familjen och kusinerna.
 
 
Denna månaden började med några dagar i Åre sen så fyllde både jag och min lillebror år, vi fyller år med endas en dags mellanrum. Jag var på bio med några kompisar och såg the host och vi hade de sista konfa träffarna innan våran konfirmation. Jag fotade även mycket vår bilder tillsammans med Elin.
 
 
 
Det här var nog årets bästa månad, den började med att jag fick mina raybans, köpte min mobil och gick på One Directions konsert med Evelina. Jag konfirmerade mig med den bästa konfa gruppen och fick min kamera, minnen för livet. Förutom detta så umgicks jag även mycket med mina vänner, seglade med familjen och fotade massor. 
 
 
Den här månaden var riktigt bra, vi fick sommarlov villket såklart var jätteskönt att blir fri från skolan, jag fotade massor med kompisar och seglade lite med familjen. Jag åkte äve till Gröna Lund med några av mina bästavänner en dag jag aldrig kommer att glömma!
 
Nästa del kommer imorgon..



Frost

2013-12-29

En bild i repris eftersom jag bara har ungefär tre vinterbilder. 
 
Idag har jag och Becka fotat, vi försökte få till lite mer kreativa och speciella bilder men känner mig lite osäker över resultatet så har inte bestämt mig om jag ska lägga upp dem här eller inte. Nu ska jag iväg och träna, hoppas ni har en bra dag!



Q/A 2013

2013-12-28

Min favoritbild från 2013, här kommer några frågor om året
 
Gjorde du något som du aldrig har gjort förut?
Ja jag har gjort massor med nya saker b.la så var jag på en riktigt konsert för första gången
 
Hur har ditt 2013 varit?
Det har varit mitt bästa år hittills känns det som, visst det har funnits dagar då allt varit jobbigt men sen så finns det så många bra saker som har hänt.
 
Vilket datum kommer du aldrig att glömma?
8 maj, kan fortfaranden inte förstå att jag faktiskt var där och såg One Direction live.
 
Vad är din största framgång 2013?
Att jag har tagit tag i min träning.
 
Vad spenderade du mest pengar på?
Kläder tror jag, har nog aldirg shoppat så mycket som jag har gjort detta år.
 
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja massor av saker har gjort mig glad men det som gjort mig gladast var vänner och familj. 
 
Vilka låtar kommer påminna dig om 2013?
Wake me up av avicii, tänker på sommare varje gång jag hör den 
Counting stars av One Republick, tänker mycket på alla sommarkvällar när jag hör denna låt
 
Vem har du umgåts mest med?
Mina vänner och min familj
 
Vart reste du under 2013?
Har inte rest någonstans utanför Sverige men åkte till Åre i våras och sen så har jag seglat längs östkusten i sommras. 
 
Är det något du saknar år 2013 och vill ha 2014?
Vet faktiskt inte..
 
Vad gjorde du på din födelsedag?
Var först i skolan och sen på eftermiddagen kom släkten och firade mig
 
Finns det något som skulle gjort ditt år bättre?
Ja det är klart det finns massor av småsaker som kunde ha varit bättre men annars så är jag väldigt nöjd med detta år.
 
Vad vill du säga till dig själv inför 2014?
Sluta bry dig om småsaker som bara tar onödig energi och var dig själv till 100%
 



Lördagsmys

2013-12-28

 
Sitter och läser i fototidningar för att hitta lite inspiration till morgondagens photoshoot, har lite ideér än så länge men har inte riktigt bestämt hur jag ska utveckla dem. 
 
Är så trött på att det aldrig blir riktigt ljust om dagarna, det är grått och mörkt ute hela tiden känns det som. När ska snön komma? Idag hade jag tänkt ut och springa eller i alla fall gå en långpromenad men finner ingen ork i det just nu, får se om det blir senare eller inte alls.



Det sista av julen

2013-12-27

 
 
Idag kom min morbror och hans familj och hälsade på, tycker det är så kul att ha små kusiner, man får leka och busa runt med dem ett tag men det är även skönt att ha jämngamla kusiner som jag också har. Men i alla fall så hade vi lite julklappsutdelning och tog sönder pepparkakshuset. Nu ska jag sätta mig i soffan med familjen och kolla på film. 
 



In the mirror

2013-12-27

 
Så här ser jag ut idag en röd tröja från lager 157, svarta jeans från serious sally och mitt berlockarmband. 



26 December

2013-12-26

 
Idag har jag provfotat massor med mitt nya objektiv, så sjukt nöjd över att jag bestämde mig för att köpa det. Jag har även varit och gymmat i nästan två timmar, kändes riktigt bra att träna efter allt onyttigt som jag har ätit de senaste dagarna. Nu ska jag kolla på gossip girl och äta lite julgodis, så gott! 



Min nya kärlek

2013-12-26

Nikkor 50mm f/1.4g
Min nya kärlek som jag köpte för mina julklappspengar plus alla pengar jag sparat de senaste månaderna så nu har jag inga pengar kvar. Men det var helt klart värt det för objektivet fungerar superbra och det kommer bli fina bilder med det känner jag på mig. 



Julklappar

2013-12-26

Tack för alla fina julklappar!



Julafton

2013-12-25

 
Hoppas att ni hade en riktigt bra julafton igår, det hade i alla fall jag. Den började med att vi öppnade lite paket på morgonen med bara familjen sen på förmiddagen åkte vi hem till farmor och farfar. Där var även mina kusiner. Vi åt julmat, kollade på kalle anka, spelade spel och öppnade julklappar. Senare på eftermiddagen/ kvällen åkte vi vidare hem till mormor och morfar där var även min moster och henns familj. Där åt vi ännu mera julmat, spelade spel och öppnade fler julklappar. Hemma hos mormor och morfar sov vi sen över och åkte hem efter lunch idag.
En supermysig jul!  



Dan före dan

2013-12-23

 
 
Två bilder jag lånar från min systers blogg från dagens julstök
 
Idag har vi bakat, gjort julgodis och slagit in paket och nu sitter hela familjen och spelar bingolotto framför bingolottos uppesittarkväll samtidigt som vi smakar på det nygjorda julgodiset. Kan inte förstå att det redan är julafton imorgon kommer troligtvis inte ha tid till att blogga då så god jul!
 



Adventskalender lucka 4

2013-12-22

 
Klicka på bilden för att öppna luckan



Pepparkakshus

2013-12-22

 
 
 
Igår så blev det pepparkakshusbak nästan hela dagen och efter flera timmars arbete så blev det klart. Som ni kan se på bilderna så har det sjunkit ihop lite under natten men annars så är jag nöjd med det. Min lilla kusin Håkan kom även på besök igår så det blev julfika och lite lek med honom, alltid lika kul. På kvällen efter att de
åkt tog vi in granen och när den är inne så känns det verkligen som jul.
 
Idag började jag dagen med att kolla på julavsnittet av glee, det bästa glee avsnittet enligt mig. Dagen kommer fortsätta på samma sätt, kolla på serier och mysa i soffan. Senare idag kommer sista luckan av julkalendern så kika in igen då. 



Through my telephone

2013-12-21

 
 1. Julshoppingen från igår // 2. Lussebulls bak // 3 & 4 från luciat med skolan // 5. Fika med Elin // 6. gårdagens lunch på chopcop //
 
 



Älskade jullov

2013-12-20

 
 
Äntligen är jullovet här och jag har haft den bästa starten av det. Dagen började med julavslutning med klassen, fika och massor av lekar. Alltid lika kul eftersom jag har världens bästa klass. Vi slutade redag vid 11 och då gick jag Josefine och Ebba till chopchop, riktigt gott! Vid klockan 2 åkte jag till Västerås med Elin för att inhandla de sista julklapparna, alltid lika mysigt att vara och shoppa så här några dagar innan jul och det blev även en mysig fika. 
 



En bättre Torsdag

2013-12-19

Vill att det ska se ut så här igen.. men vädret visar bara massa plusgrader. 
 
I skolan idag hade vi någon typ av aktivitetsdag, hela skolan var indelad i grupper och så gick vi runt till olika stationer som t.ex pyssla, rimmstuga och lekar. Helt okej ändå måste jag säga även fast jag inte brukar tycka om såna här dagar. Efter skolan cyklade jag ner till stan för att träffa Evelina, vi gick och kollade i lite affärer och så fikade vi. Tycker det är så mysigt på stan nu med alla julljus! Imorgon är det julavslutning och vi slutar redan vid elva så det är riktigt skönt!
 



Plus och minus

2013-12-18

 
 
+ Det är julafton om mindre en än vecka
- Snön har inte kommit än
+ Det är bara två dagar kvar i skolan
- Har inte köpt alla julklappar än
+ Känner mig välidgt inspirerad till att fota för tillfället
- Det är mörkt i stort sett hela tiden så det går nästan inte att fota
+ Har massor av roliga saker planerade för de kommande dagarna
 



Do it with passion

2013-12-17

We♥it

Har nyss kommit hem från ett pass på friskis och svettis och nu ska jag duscha, äta mat och sen baka kakor till klassen till julavslutningen. Helt sjukt att det är julafton om en vecka.. Hoppas att ni har en bra tisdag!



Allt är för bra nu

2013-12-16

Behöver verkligen fota har inga bilder alls för tillfället, men jag har massa foto ideér så det kommer att komma nya bilder så fort vi får jullov.
 
Hola idag hände inte så mycket speciellt i skolan, vi hade litteraturdag vilket var riktigt tråkigt. Efter skolan var jag ner till stan med Anton för att köpa julklapp till Elin, vi lyckades hitta en tillslut efter ett tags letande. Nu på kvällen har jag bakat bröd, älskar hemmabakat bröd så det är helt klart värt det. Nu är det bara 8 dagar kvar till julafton och 4 av dem är skoldagar ska bli så skönt med jullov sen. 
 



3:e Advent

2013-12-15

Vill att snön ska komma, fota vinterlanskap, åka skidor och framför allt få en vit jul.
 
Har gett upp hoppet om att få en vit jul nu, känns tråkigt men man kunde redan nu se vädret fram tills julafton och det visar bara massa plusgrader. Idag var vi först och köpte gran på förmidagen och sen åkte vi hem till mina kusiner på eftermiddagen för att fira Jakob som fyller 6 år i veckan. Nu ska jag sätta på ett avsnitt av gossip girl och sen gå och lägga mig. Godnatt. 



Adventskalender lucka 3

2013-12-15

 
Klicka på bilden för att öppna luckan



Let is snow, let it snow, let it snow

2013-12-14

En bild på Elin som jag tog för några veckor sen när vi var ute och fota
 
I morse när jag vaknade snöade det med stora flingor och det var vitt på marken, lycka! Men tyvärr så har snöandet gått över till regn och nu börjar snön redan smälta bort.
 
På förmidagen var jag ner till friskis och svettis och körde ett intensiv pass, känns riktigt bra eftersom det inte blivit så mycket träning de senaste dagarna.  Nu ska jag ta det lugnt några timmar och sen ska jag träffa Frida så ska vi gå ner till idrottshuset och kolla på Beckas luciatåg.  Det är lite speciellt med tanke på att hela luciatåget simmar in men det är riktigt fint!
 



Lucia

2013-12-13

Idag har det varit en riktigt lång dag, kom till skolan redan vid 8 för att fixa iordning oss för vårat första luciatåg, sen så har vi gått fyra stycken under dagen, två på morgonen och två på kvällen. Efter att vi hade slutat skolan vid halv två stannade vi kvar några styckena för att beställa pizza, leka kurragumma (i skolan såklart) och fixa iordning för kvällen. En lyckad dag!



Petra Karlsson

2013-12-12

En av de bloggar jag kollar varje dag är Petras, så om ni inte redan läser hennes blogg så tycker jag att ni borde börja!
 
Idag i skolan gjorde jag klar allt som jag var tvungen att göra klart den här terminen, känns riktigt skönt! Efter skolan hade vi lucia träning, alvarligt så vet jag inte hur det kommer gå för oss imorgon då det känns som vi inte har någon koll på någonting. Kan inte avslöja något här om hur och vad vi ska göra eftersom det är topphemligt, haha. Men förhoppningsvis så går det bra.
 



Julkänslor

2013-12-11

En bild från förra vintern, tyvärr så smälte den lilla snö som kommit bort igår.
 
Nu börjar julkänslan äntligen komma till mig, idag efter skolan så bakade jag, Josefine och Ebba julgodis och lyssnade på julmusik. Det blev sjukt gott! Sen efter att vi hade gjort det gick vi ner till idrottshuset för att kolla på Theas luciatåg hon hade med alla andra gymnaster, det var nog det största luciatåg jag någonsin sett. Nu när jag kom hem såg jag även att min kjol jag beställde från hm för några dagar sedan hade kommit, alltid samma lycka när man får ett paket oavsett om man vet vad som finns i det eller inte.
 



15 days until christmas

2013-12-09

Bara två veckor kvar av skolan nu och 15 dagar till julafton
 
Idag är det måndag igen, varför ska tiden gå så snabbt? Men i skolan kan jag inte säga att jag fick speciellt mycket gjort men vi lyckades i alla fall bli klara med vår dans. Nu på eftermiddagen har jag pluggat lite, det är deadline imorgon men jag har faktiskt inte så mycket kvar så det är lugnt för min del. Den här veckan har jag väldigt mycket planerat b.la så har vi luciatåg i skolan på fredag och på lördag ska jag troligtvis gå och kolla på Beckas luciatåg i simhallen.



Adeventskalender Lucka 2

2013-12-08

 
 
Klicka på bilden för att öppna luckan



Lussebullar

2013-12-08


Redan andra advent idag, tiden går så sjukt snabbt. Idag har jag bakat lussebullar med mamma, supermysigt och kul. Snart är det dags för vårt traditionella adventsfika med glögg, pepparkakor och nu även nybakta lussebullar, mums! Efter det tänkte jag kanske träna lite eller så ska jag bara kolla på serier och ladda för kommande vecka.
 
Förlåt om det har varit lite rörigt här på bloggen idag men jag upptäckte att min inläggssida inte fungerade, det gick inte att klicka på länkar eller kommentera vissa inlägg men nu har jag troligtvis lyckats lösa problemet.



Byteos.devote.se

2013-12-08

 
Gör ett länkbyte med superfina Teo. Hon bloggar om sin vardag, mode m.m, hennes blogg är jättefin och innehåller massor av fina bilder och inspiration. Klicka här för att komma till hennes blogg.



Gossip Girl

2013-12-07

 
Har ni inte redan kollat på Gossip Girl så börja med en gång för det är så sjukt bra, älskar det!



Godmorgon Lördag

2013-12-07

God morgon, vaknade för någon timme sedan och nu har jag precis tittat på julkalendern, ätit frukost och nu ska jag göra mig iordning. Idag ska jag bara vara hemma, plugga lite, titta på serier och bara ta det lugnt. Vad ska ni göra idag?



@LiinaJohanssson

2013-12-06

Peppakaksbak//Egobild//En bild från Grönan i somras med mina underbara vänner
 
Följ mig på instagram @liinajohanssson



It's Friday Friday

2013-12-06

Kände för lite inspiration efter en lång vecka.
 
Förlåt för den dåliga uppdateringen de senaste dagarna, men har haft sjukt mycket i skolan men nu, två prov och två redovisningar senare så är jag i stort sätt tillbaka som vanligt har bara lite små saker kvar innan deadline på tisdag. För mig så har det känts som torsdag hela veckan, så redan i måndags tänkte jag "Åh det är fredag imorgon" men nej så var det ju inte så det har som sagt känts som en väldigt lång vecka. Men nu är det äntligen helg!
 
I helgen har jag inget speciellt planerat, ska kolla på serier, träna och massor av andra saker som jag har hunnit göra den senaste tiden. Ska bli såå skönt!



Adventskalender lucka 1

2013-12-01

Klicka på bilden för att öppna dagens lucka! Bestämde mig för att bara göra luckor på advent dagarna eftersom jag inte hade tillräckligt med idéer.
 
Eftersom bildlänken inte verkar funka så klicka här



Dekorering av pepparkakor

2013-12-01


Allt blir så mycket finare när man dekorerar det
 
Glad första advent alla! Dagen började med kolla på första avsnittet av julkalendern, vilket är något som man aldrig blir för gammal för att kolla på. Sen så har jag mest pluggat, vi har två prov nästa vecka plus att jag har en spanskaredovisning och en debatt inför massa folk imorgon. Snart kommer första luckan av adventskalendern upp så håll utkik!

RSS 2.0