Godmorgon lördag

2015-01-31

Godmorgon idag åt jag denna goda frukost en stor favorit med avokado som pålägg även riktigt nyttigt! Nu ska jag gå iväg till gymmet och träna mage. Var länge sedan jag gjorde det ordentligt så ska bli riktigt kul. Annars har jag inte mycket planerat denna lördag får helt enkelt se vad som händer.



Längtan efter sommar

2015-01-30

 



Tillbaka och ny design

2015-01-30

 
Har varit dålig på att blogga den senaste tiden och som jag skrev förut så har motivationen helt enkelt inte funnits där men nu känner jag mig redo för att ta tag i bloggen igen. Så typiskt att när jag väl börjar få fler läsare så ska jag tappar motivationen men aja.. Nu har jag i alla fall suttit och fixat ihop en ny design dock så tror jag att den bara blir tillfällig eftersom jag har en liten ide som jag tyvärr inte har tid att utveckla nu. Idag så har det annars varit en seg skoldag med dansredovisning på idrotten inför hela klassen (Gaaahhhhhh). Ni som känner mig har säker hört mig klaga på att jag absolut inte kan dansa och ja nu har fler fått tagit del av min fula dans men det är skönt att ha redovisningen avklarad i alla fall, haha. 



2015-01-26

2015-01-26

 
Efter en rätt så lugn dag i skolan skyndade jag mig hem för att byta till träningskläder och äta mellanmål för att sedan åka iväg till friskis & svettis för att träna ben. Blev ett riktigt bra pass och känns redan nu som att jag kommer få träningsverk imorgon, bästa känslan som finns! Sen jag kom hem har jag ätit en mysig middag med familjen och efter det pluggat både spanska och matte. Nu ska jag snart göra mig i ordning för att sova och imorgon väntas mer skola och träning. Ha det bra!



Söndags shopping

2015-01-25

Idag tog jag Johanna och Jossan bussen till Västerås för att shoppa. Det blev en riktigt lyckad shoppingdag som avlutades med en mysig fika på waynes. Fick med mig fyra tröjor hem varav en träningströja som jag verkligen var i behov av då de få jag har börjar bli urtvättade och tråkiga. Nu har jag precis insett att det faktiskt är söndag vilket innebär skola imorgon så söndagsångesten är tyvärr här. Varför ska helgerna gå så fort!?



Lördag 24/1

2015-01-24

Älskar vinter och snön men kan inte låta blir att sakna dessa sommardagar i skärgården
 
Jag har varit riktigt dålig på att uppdatera bloggen den senaste tiden men det har varken funnits tid eller motivation till det de senaste dagarna men jag ska försöka bättre mig nu när inspirationen börjar komma tillbaks. Idag har jag haft en väldigt lung lördag vilket har varit skönt har pluggat, städad och bakat lite annars har jag mest gjort ingenting. Nu sitter jag och tittar på handboll på tv med familjen och när jag har skrivit klart detta ska jag hämta en skål med glass, mmm så gott! Eftersom jag endast ätter onyttiga saker på helgerna så blir det extra gott. 



Mitt i veckan

2015-01-21

En bild från någon dag sedan då tog jag en härlig promenad med en bra podcast i lurarna. Idag har jag vilo dag så håller mig borta från gymmet men ska gå en kortare promenad med mamma och pappa nu. Annars så har min dag varit helt okej dock så var jag varit väldigt trött vilket lett till att jag skrattat åt de konstigaste saker med fina vänner men roligt var det i alla fall. Hoppas ni har haft en bra dag, kram!



Colour

2015-01-19

 Några bilder från ett fotoprojekt i helgen tillsammans med Elin
 
Och då var det måndag igen... måndagar måste vara de jobbigaste dagarna enligt vårt nya schema då vi har 5 lektioner varav två av dem är matte och fysik. Efter skolan åkte jag till gymmet med Elin och tränade ben som alltid vilket gör måndagar mycket bättre. Därefter har jag pluggat matte och ska nu sätta mig och kolla på idrottsgalan tillsammans med resten av familjen. 



Frukostbröd

2015-01-18

Det här brödet bakade jag imorse till frukost eftersom det jäser under natten så går det väldigt snabbt att fixa på morgonen det är bara att sätta in i ugnen och sedan har man nygräddade frallor till frukost. Klicka här för att komma till receptet.
 
Idag har jag inget speciellt planerat så det ska bli skönt att ta dagen som den kommer. Har redan hunnit fota lite och ska snart sätta mig och redigera bilderna men först ska jag fixa i ordning någon lunch. Ska även ta mig till gymmet för att köra ett konditions pass. Jag tycker det är riktigt tråkigt att köra kondition inne på gymmet men nu när det är så kallt och isigt ute finns det inte riktigt något alternativ. 
 



To find a dress

2015-01-17

Idag var jag som sagt med och kollade på balklänning åt Elin, blev frågad om jag kunde fota klänningarna så hon skulle komma ihåg hur de olika såg ut. Här ovan ser ni två bilder som jag blev nöjd över. 



Lunch i Västerås

2015-01-17

Idag följde jag med mamma, Elin och Oliver till Västerås för att Elin skulle kolla på balklänning. Det var riktigt kul att se alla fina klänningar och jag längtar lite tills jag själv får stå där med alla fina klänningar att prova. När Elin hade valt ut sin klänning åt vi en riktigt god lunch på någon restauran kommer dock inte ihåg vad den hette. Nu har jag lite småsaker att fixa med som jag inte har hunnit i veckan, bland annat beställa bilder till min fotobok.



Fredags selfie

2015-01-16

Fredag, åh äntligen denna vecka har varit jobbig mest för att ställa om sig och förstå att det inte längre är lov. Idag var som tur var en lektion inställd så sista lektionen blev framflyttad så vi fick sluta två timmar tidigare, inte helt fel. Idag har jag inget planerat men känns riktigt skönt då jag bara känner för att ta det lugnt. Som ni säkert har märkt så har jag inte bloggat så mycket de senaste dagarna vilket beror på att jag har prioriterat annat som t.ex skolan och träning. Så kommer det vara men ska försöka blogga så ofta jag kan och har motivation till det vilket kan bli lite olika mycket beroende på olika saker. Ha en bra fredag!
 
 
 



Cookies

2015-01-14

De här kakorna bakade jag för flera månader sedan men hittade bilderna på dem nu när jag kollade igenom lite bilder, minns att de blev riktigt goda så delar med mig av receptet här ovan. 



Through my phone

2015-01-12

 
 Skidåkning // Lunch med Ebba // Jag och Syster från en skidtur i Falun 



Måndagsträning

2015-01-12

En arkivbild i brist på nya under denna mörka årstid
 
Idag efter skolan gick jag till friskis och svettis där jag mötte upp Elin för att sedan köra ett träningspass, vi tränade ben som alltid på måndagar och det gick väl helt okej idag. Har annars varit rätt så trött under hela dagen och skolmaten var något av det sämsta vi fått tror jag. Nu ska jag ta en dusch och sedan måste jag ta tag i plugget som väntar, både spanska och svenska. 



Sommar, sol & bruna ben

2015-01-11

Throwback till lata sommardagar i skärgården, hur härligt ser inte detta ut?



Söndag

2015-01-11

Söndag idag, helgen har gått riktigt fort men har gjort saker näst intill hela tiden så det är väl inte så konstigt. Idag står först matteplugg på schemat, känns som det kommer bli en jobbig termin med massor av plugg och svåra val. När pluggandet är klart ska jag åka längdskidor med pappa, det snöade en hel del igår så förhoppningsvis så finns det fina spår att åka i. Det är så min dag ser ut, vad ska ni göra idag?



BRUNCHIN’

2015-01-10

 Idag började dagen med denna supergoda brunch tillsammans med Jossan och Johanna, åh så gott det var! Vi hade hembakt bröd, massor av grönsaker, frukt, amerikanska pannkakor, cake pops, nutella m.m. Hela dagen har det även snöat och det fortsätter fortfaranden, riktigt mysigt och jag hoppas verkligen att denna snö får ligga kvar ett tag. Nu ska jag följa med familjen till några familjevänner i Västerås för middag, hoppas ni har en bra lördag!



Take care of the world

2015-01-09

I blogg.se:s julkalender vann jag denna fina tygkasse ur Mohammedi's kollektion. Den kommer användas mycket och speciellt på sommaren till stranden m.m. 



Weheartit Inspo

2015-01-08

Älskar att sitta och drömma mig bort bland alla bilder på weheartit och en dag som denna behövs det extra mycket. Vill ni följa mig på weheartit så heter jag linajohanssson.



Från en vinterdag

2015-01-08

Dessa två bilder är ifrån en av de få vinterdagar vi fått, skulle inte ha något emot fler såna dagar med snö och minusgrader. 
 
Igår kväll verkade det som min dator gått sönder, förstå paniken jag fick med tanke på alla bilder som inte fanns sparade på andra ställen men som tur var så fungerade den idag igen. Idag började även skolan igen som jag skrev igår, det var en riktigt seg och tråkig dag men jag tog mig igenom den och förhoppningsvis så blir det bättre imorgon. Efter skolan gick jag till gymmet och körde ett rygg och armpass som jag avslutade med lite kondition, ska i alla fall bli skönt att komma in i rutiner igen. Nu är jag riktigt trött och kommer troligtvis inte göra mycket mer idag.



Last day of Christmas break

2015-01-07

 Sämsta kvalitén någonsin på bilden, vet inte vad som hände när jag laddade upp den..
 
Idag började jag dagen med ett besök hos frisören då jag var tvungen att klippa bort mina slitna toppar. Har inte klippt mig sedan i Juni så ni kan fårstå att mitt hår var slitet, nu ska jag försöka ta hand om det så att jag slipper klippa mig på ett tag. Mötte sedan upp Ebba för att äta lunch på Wickmans, riktigt mysigt att sitta och prata ett tag över en god lunch. Nu får jag se vad som händer resten av dagen, ska troligtvis träffa Jossan och Johanna och sedan kanske det blir en PW ikväll. Känner mig inte alls redo inför skolan imorgon och skulle behöva ett mycket längre lov men vad kan man göra?



Endless love

2015-01-06

Såg denna film för någon dag sedan, hade hört att den skulle vara riktigt bra och det var den verkligen så ett stort tips till er om ni inte redan har sett den. Kortfattat så handlar den om en tjej med en tragisk bakgrund som sedan träffar sin första kärlek och så får man följa deras historia. 



Hot chocolate

2015-01-06

Idag började jag dagen med en långpromenad tillsammans med mamma och pappa, var riktigt skönt att komma ut ett tag. Sedan tog jag en kopp med varmchoklad toppat med grädde, så gott var det! Nu ska jag köra lite hemmaträning eftersom gymmet tyvärr var stängt idag och ikväll blir det en mysig middag tillsammans med familjen.



5 Januari

2015-01-05

Idag har jag spenderat min dag i Falun eftersom Anton har haft en handbollscupp här i helgen och det idag var slutspel som de vann. Mellan matcherna passade jag, Elin och pappa på att åka lite längdskidor men tycker det var allt för mycket upp och nedförsbackar för att det skulle vara roligt. Det var även väldigt isigt i spåren så det gjorde ont när man ramlade kan jag säga. Nu har vi nyss tagit ett snabbt stopp vid ett gatukök och sitter återigen i bilen påväg hem.



Sparks of light

2015-01-04

Har inte fotat alls mycket under detta lov, får försöka göra det de få dagar som är kvar. Här är i alla fall två bilder på Elin som jag tog lite snabbt när vi var ute och fotade sist.

Idag hade jag inget planerat så ja har hunnit göra en del saker som jag inte haft tid/orkat göra annars, tog även en sväng till gymmet under förmiddagen. Annars har min dag varit rätt seg, har lyckats vända ordentligt på dygnet de senaste dagarna vilket inte är speciellt likt mig. Det hjälper heller inte att vädret är helt grått så skulle verkligen behöva några fina vinterdagar för att få upp orken igen tills skolan börjar. 



Träningsschema

2015-01-04

Förut fick jag frågan om jag kunde lägga ut mitt träningsschema här på bloggen och varför inte? Så såhär ser det ut, har dock aldrig varit speciellt bra på att följa scheman riktigt noga så det händer att det blir en del ändringar då och då. 
 
Måndag Ben
Tisdag Mage och kondition
Onsdag Vila, kanske en PW om jag har tid
Torsdag Armar & rygg, kondition
Fredag Vila
Lördag Jympa intensiv på Friskis & Svettis eller en PW
Söndag kondition, oftast en springtur
 



Lördags lunch

2015-01-03

Bilderna är gamla men åt en liknande lunch idag som jag dock inte orkade fota, älskar sallad till lunch så fräscht!
 
Idag har jag gått en PW på förmiddagen, så härligt när solen skiner och det är ljust ute. Nu på eftermiddagen ska jag inte gör så mycket men ikväll åker jag till Johanna för att först äta middag med henne och sedan ska vi träffa lite folk från klassen m.m. Troligtvis så blir det en rolig lördagskväll!
 
 



Nyårslöften 2015

2015-01-02

 
Göra det bästa av varje dag och njuta av det jag har, leva livet helt enkelt
 
Fortsätta att träna som jag gör och äta hälsosamt (för det mesta...) 
 
Valde att inte ha allt för stora och många löften detta år, förra året hade jag fler löften men tycker dock att jag klarade dem riktigt bra.  Detta år vill jag endast göra det bästa av varje dag som jag skrev ovan och att fortsätta träna som jag gör nu. Vet att jag kommer klara nyårslöftet om träning eftersom det är något som jag tycker är jättekul att göra och kan inte se det ändras. 



2 Januari

2015-01-02

Två bilder från en härlig vinterpromenad. Nu har tyvärr snön smält bort och det regnar ute.
 
Idag har jag inte mycket planerat, ska ta en sväng till gymmet men gissar att det kommer vara väldigt mycket folk på grund av alla som har nyårslöftet att börja träna. Annars så ska jag rensa massor av bilder samt skicka iväg lite bilder på framkallning till min fotobok för 2014. Vad ska ni göra idag?



Årsresumé September - December

2015-01-01

September

Jag och Elin fotade mycket porträtt bilder under denna månad, fotade även självporträtt. Annars så hade jag många härliga sovmorgonar, både på helger och vardagar då lektioner var inställda. Förutom detta så tränade som jag som vanligt, träffade vänner, tältade i koffsan med teknikettorna och var på teknikfesten. 
 
 Oktober

I oktober var det mycket plugg men han även med en del annat speciellt när höstlovet kom. Jag var på middag hemma hos mormor och morfar med släkten, tog ett mysigt bad, gjorde goda luncher på helgerna och var på halloween fest vilket var riktigt roligt. Ebba kom även hem så träffade henne och Josefine över en mysig fika. 
 
 November

Denna månad var en riktig "mellan månad". Gjorde inte speciellt mycket men hade i alla fall klassfest med min härliga klass, bakade pizza tillsammans med Anton och första adventsmys med familjen. 
 
 December

 Jul, nyår och allt runtomkring gjorde denna månad till en av de bästa under hela 2014. Har gjort så mycket kul med både vänner och familj. 
 
2014 har varit mitt bästa år hitils, har lärt känna massor av nya människor, kommit närmare tidigare vänner provat nya saker och blivit säkrare på mig själv. Nu ser jag fram emot 2015 och vad det har att erbjuda.
 



Nyår

2015-01-01

 
 Gårdagen blev toppen, den började med en fin middag hemma hos Johanna och vid tolvslaget gick vi ner till torget där vi träffade massor av härligt folk. Känner att 2015 kommer bli ett riktigt bra år!

RSS 2.0